Банкеръ Daily

Управление и бизнес

"Нестле" отчита рекорден ръст на приходите си

Нели Ангелова, мениджър комуникации за Югоизточния пазар, Петър Стоилов - изпълнителен директор на "Нестле България" и Сара Вуйтене, директор на фабриката в София.

От пет години насам "Нестле", една от най-големите компании за храни в света, отчита най-бързия растеж на приходите си от продажби през първото тримесечие на 2021 година. Те са в размер на 21.1 млрд. швейцарски франка с органичен ръст от 7.7% и реален вътрешен ръст - увеличено потребление в сравнение с предходната година от 6.4 процента. Това съобщи изпълнителният директор на компанията Петър Стоилов на онлайн пресконференция. 

 

Резултатите на "Нестле България" в началото на годината също са добри - 60 млн. лв. приходи, органичен ръст от 4.3% и реален вътрешен ръст от 3.9 на сто. Компанията очаква до края на годината да достигне органичен ръст от над 5-6 процента.

"През пандемичната 2020 г. групата също се представя много добре. На световно ниво продажбите са на стойност 84.3 млрд. швейцарски франка, което е 3.6% органичен и 3.3% реален вътрешен ръст. У нас печалбата е в размер на 266 млн. лева. Тук има органичен спад от 1.1%, но 0.7% вътрешен ръст", обяви Стоилов и добави, че в глобален и национален план, сегментът на бързооборотните стоки е останал резистентен на кризата, "което всъщност е една добра новина за нас."

Добрите резултати на групата през миналата година се дължат най-вече на продажбите от три категории продукти. Първата е "Домашни любимци" - през 2020 г. осиновените домашни любимци в Европа са се увеличили с една четвърт, а в България с 10 процента. Втората категория е "Млечни и кулинарни продукти", тъй като има увеличена консумация и увеличаване на домашно приготвяната храна вкъщи заради локдауна. Консумацията на кафе у дома също е нараснала, заради което са се продавали повече кафе продукти като капсули.

Директорът на компанията отбеляза и спадовете, които са отчетени при шоколадовите и захарните изделия. Той поясни, че това е импулсна категория продукти, а в условия на криза хората внимават с покупките. "След отминаването на първия и втория локдаун продажбите започнаха да се възстановяват, но най-вече тези на фамилните опаковки. Именно затова "Нестле" набляга на иновации в тази група и добавя четири продукта в опаковките на "Мура минис" и "КитКат мултипак", коментира още Стоилов. 

Спад има при минералните води, както заради изтеглянето на инвестиции, така и заради неблагоприятния валутен курс на скъпия швейцарски франк.

Приоритети, цели и инвестиции ...

Приоритети на компанията през 2020 г. са били сигурността и здравето на служителите, устойчивостта на производствения процес, дейностите в подкрепа на обществото, както и диверсифицираното портфолио. "В глобален мащаб "Нестле" групата има основна задача и цел - здравословното хранене" - обобщи Петър Стоилов. 

Тази година на българския пазар ще излязат нови продукти, свързани със здравословното хранене. Планираните инвестиции на "Нестле България" през 2021 г. са на стойност общо 22 млн. лева. От тях 18.8 млн. лв. са за повишаване на производителността и разработване на нови продукти, а 3.1 млн. лв. - за безопасността на служителите във фабриката. Фабриката е център на иновациите.

"Миналата година "Нестле" създаде нов продукт - "КитКат чънки" с бял шоколад, а съвсем скоро се очаква и такъв с пуканка", съобщи директорът на фабриката Сара Вуйтене. В нея работят 560 служители. 95% от производството се изнася, като миналата година са произведени 16368 тона.

Устойчиво развитие

"Нестле България" отчита употреба на по-малко вода, енергия и пластмаса. Консумацията на вода е намалена с 15%, въглеродните емисии - с 31%, а пластмасата - с 32 тона", обяви Нели Ангелова, мениджър комуникации за Югоизточния пазар.

Тя заяви, че през последните десет години компанията е намалила употребата на вода с над 67 процента. По думите й стана ясно, че компанията ще купува електричество през тази година само от ВЕИ. Освен това фирмата продължава да не генерира никакви отпадъци, тъй като всичко се рециклира. "1662 тона парникови емисии ще се спестят през 2021 г. по план.1.8 млн. лв. са инвестирани в подкрепа на обществото през миналата година. Като заради пандемията са направени и непланирани инвестиции. "Нестле България" беше една от първите компании с дарителски програми, като раздаде над 188 хил. порции енергийни храни и напитки на медицински персонал и социално слаби хора", отбеляза още Ангелова. 

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във