Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Необходимо е синхронизиране на разписанията на жп и автобусните превозвачи

Железопътният и автобусния транспорт се нуждаят от подкрепа и инвестиции в своето развитие в следващите години, бе констатирано на преговорите за приоритетите на евентуалното коалиционно правителство в областта на транспорта.

За жп транспорта бе предложено да се ускори модернизацията и подобряването на качеството на услугите. Важно е и изграждане на жп инфраструктура, която да позволява гарантирана скорост по цялото трасе.

Модернизирането на жп транспорта трябва да започне с купуване на 20 хибридни локомотива, още 25 електрически мотриси, както и 150 модерни вагона. Това обаче изисква инвестиции, но и хора, които да могат да ги управляват. А в България няма нито един човек, който да разбира от високоскоростни влакове.

Много важно е и синхронизирането на разписанията на жп и на автобусния транспорт. Това може да се постигне с изграждане на Национална транспортна система. Сега всеки от тези сегменти от сектора е „независим“ от другия. Но често фирмите от автотранспорта, които са частни, се справят много по-добре. Те така са организирали работата си, че обикновено изпреварват жп транспорта при обслужването на пътниците. На много места автобусите преминават, събират хората и после влаковете пътуват празни.

Предложено бе също да се мисли и за обединение на Национална компания "Железопътна инфраструктура", Холдинг "БДЖ" ЕАД и "Транспортно строителство и възстановяване" ЕАД в "Български железници".

В перспективата на Зеления преход в ЕС е подчертана нуждата от помощ на автобусния транспорт, за да се справят с изискванията за декарбонизация. Сред мерките може да бъдат и електрификация на автомобилния парк и насърчаване на разработката и използването на еко горива.

Facebook logo
Бъдете с нас и във