Банкеръ Daily

Регионалният министър Виолета Комитова:

Не спираме строежа на "Хемус" и нямаме интерес да го правим

МРРБ - Виолета Комитова, Захари Христов, Тодор Анастасов, арх. Влади Калинов, арх. Иван Шишков

Регионалният министър Виолета Комитова свика специална пресконференция, за да разсее съмненията и заблудите, че се опитва да спре строежа на автомагистрала "Хемус". Министърът увери, че досега не е издала нито едно разпореждане за спиране строежа на аутобана. По думите ѝ никой няма интерес строежът да бъде спрян, а точно обратното - магистралата трябва да бъде построена, защото незавършеното строителство е най-скъпо.

"В нашето министерство извършваме два вида строителство. Магистрала "Хемус" наричаме "ново строителство". Имаме и строителство, което наричаме "ремонт на пътища". Много често тези две теми се смесват и разбирам, че не е станало достатъчно ясно кое се строи, кое се плаща, кое няма да се плаща, кое ще се спира, кое не. Магистрала "Хемус" е ново строителство, моля да не го бъркаме с ремонт", подчерта Комитова.

Цялото изпълнение на строежа на "Хемус" е възложено на държавното търговското дружество "Автомагистрали" ЕАД, като то е получило 1,38 млрд. лева аванс за строителство. От тях 675 млн. са раздадени на фирми за доставка на материали и техника, каза министърът. "Забелязваме едно раздаване на пари много по-напред от строителството", изтъкна Комитова. Тя потвърди, че наистина няма банкови гаранции, а парите са застраховани в няколко застрахователни компании и това е позволено от закона.

Първите 51 километра от АМ "Хемус" се строят и фирмите, извършващи строежа, не са спирали да работят. А и няма как това да се случи, защото те са получили много повече пари авансово.

Министърът обясни, че първите три участъка от "Хемус" имат разрешение за строеж, а участъците 4,5 и 6 имат изготвени подробни устройствени планове (ПУП), които са започнати през 2015 и завършени тази година. По думите ѝ това не означава, че някой е бавил процедурите, а просто инвестиционният процес в България е бавен. Общата дължина на първите три участъка на АМ „Хемус“ е 51 километра, а на вторите три – 83 километра. Участъците 7,8 и 9 нямат нищо направено до момента и те са с дължина 89 км.

"За участъците от 1 до 6 са гласувани с министерско постановление 1,9 млрд. лв. средства от държавния бюджет. Участъците 7,8 и 9 са осигурени с друго министерско постановление със средства в размер на 1,8 млрд. лв. Цялата магистрала "Хемус" е възложена да се изпълни на „Автомагистрали“ ЕАД – 100% държавна собственост и с принципал регионалното министерство, обясни отново министърът.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във