Банкеръ Daily

"Демократична България":

Настояваме за срок на ремонта и гаранции за строежа на метрото

Симеон Ставрев

На днешното извънредното заседание на комисията по транспорт на СОС общинският съветник от "Демократична България" Симеон Ставрев поиска обследване на трасето на трети метродиаметър, както и гаранции, че за участъка, който предстои да бъде построен, ще бъдат направени правилните проучвания и обследвания, така че да не се повтори настоящият проблем. Той настоя и за участието на общински  съветници в специална комисия, където заедно с експерти да проследят проверките, свързани с аварията по трети метродиаметър.

"Участието на общинските съветници в изследването на проблема е изключително важно, а не да разбираме от медиите какво е станало", коментира Ставрев и отбеляза, че първото му искане за спешно извънредно заседание, датира още от деня на аварията, но е било забавено със седмица.

По време на днешното заседание, съветникът от "Демократична България" зададе редица въпроси за причините подобен инцидент изобщо да бъде допуснат, за финансовата отговорност, както и за сроковете за възстановяване на движението по трасето.

В отговорите си инж. Братоев определи обстоятелствата, довели до аварията като форсмажор и отклони отговорността към геоложките доклади, въз основа на които са правени проектите за участъка, които, по думите му, са правени "в периоди, в които не е имало форсмажорна ситуация като досегашната". Той отказа да даде срок за възстановяване на авариралия участък от третия метродиаметър.

"Управляващите в София обикновено са изненадани от снега. Тази година "Метрополитен" и Столична община бяха изненадани от два дни по-силен дъжд и това стана причина чисто новият трети метродиаметър да аварира и движението между метростанциите "Театрална" и "Хаджи Димитър" да бъде преустановено за неопределено време", коментира Ставрев в своя публикация в социалните мрежи след края на заседанието. "Не трябва да забравяме, че метрото се строи и с европейски пари и дължим обяснение и на европейските данъкоплатци, не
само на българските", допълни той.

Въпроси зададе и общинският съветник от "Демократична България" инж. Грети Стефанова, която атакува обяснението на инж. Братоев, че причината е в геоложките доклади, на които са базирани проектите.

"Има хидроложки проучвания за реката, може би 100 години назад и не може да се разчита на геоложко проучване през август, за да се прави проект за метро", коментира Грети Стефанова и поиска да разбере използвани ли са такива хидроложки проучвания при съставянето на проекта и как Столичната община ще се погрижи за гражданите от засегнатите сгради.

В дискусията се включи и експертът към комисията Виктор Чаушев, който посочи противоречие в твърденията на инж. Братоев за това, че проблемите по трасето се дължат на изчисленията в геоложкия доклад, въз основа на който е правен проектът.

"По въпроса за тунелната конструкция, Вие проф. Братоев, казахте, че геоложкият доклад отчита 14 тона натоварване и сте възложили на проектантите и на строителите да изпълнят с коефициент 1.5, което прави 21 тона. Вие казахте, че 19 тона е отчетено, а пък конструкцията се е компрометирала, което у мен лично, дава обосновани предположения да смятам, че тази конструкция не е изпълнена с 1.5, както е по проект", посочи той.

Последвалия коментар на Симеон Ставрев в социалните мрежи ще намерите тук:
https://www.facebook.com/simeon.b.stavrev/posts/10224020990371145

Facebook logo
Бъдете с нас и във