Банкеръ Daily

Виолета Комитова:

Наредбата за техническите паспорти на сградите беше недоразумение

Според служебния регионален министър Виолета Комитова наредбата за техническите паспорти на сградите е била недоразумение. И е показала дълбоко неразбиране какво представляват и за какво се използват тези паспорти. Министърът обясни пред депутати по време на петъчния парламентарен контрол, че сега, при въвеждането в експлоатация на нова сграда, се изисква наличието на паспорт. При старите сгради такъв документ е необходим само когато предстоят строително-монтажни дейности - реконструкция, реновиране, саниране. "Това беше безсмислено изискване и щеше да натовари много граждани, които нямат намерения да извършват строително-монтажни дейности в техните сгради", каза Комитова.

На въпрос на "Демократична България" за паспортите на общински и държавни сгради, министърът отговори, че част от тези сгради ще влязат в Плана за възстановяване и устойчивост или в програми, свързани със Закона за енергийната ефективност, и съответно ще трябва да си направят паспорти, но процесът ще е плавен и срокът ще е близо 10 години.

Регионалното министерство работи по 84 свлачища в страната, но няма вероятност те да бъдат завършени преди началото на зимния сезон. Строителният министър уточни, че в случай на аварийни ситуации Агенция "Пътна инфраструктура" е в готовност да изпълнява ремонти.

"Имаме и опции, защото могат да възникнат аварийни ситуации и на други свлачища извън този списък. Имаме възможност да предприемем бързи, спешни обезопасителни мерки при възникване или забелязване на процеси по работата на свлачището. Отделно през зимата нашите областни пътни управления, 28 на брой, имат задължение да обикалят, да наблюдават републиканската пътна мрежа, има ли някакви деформации и да се вземат мерки", каза Комитова.

Регионалното министерство обмисля месец по месец да намира пари за заплатите и осигуровките на работниците от "Автомагистрали - Черно море", съобщи пред репортери в парламента служебният регионален министър по повод продължаващите протести на служителите на фирмата. По-рано днес те блокираха пътния възел на автомагистрала "Хемус" край село Белокопитово и пътя Русе-Разград заради неразплатени около 37 млн. лв. за извършен ремонт на автомагистрала "Тракия".

Министърът заяви, че протестът трябва да бъде насочен към предшественичката ѝ Петя Аврамова и към бившия шеф на "Автомагистрали" АД Стоян Беличев, тъй като той е сключил финансово необезпечен договор с фирмата изпълнител "Автомагистрали-Черно море". "Цената на тази услуга е около 65 милиона и се искат още 36 млн. лв., които не са разплатени", каза Комитова. По думите ѝ от едната страна стоят шефовете на "Автомагистрали-Черно море" АД, а от другата - подписът на Беличев.

Още когато се подписва, Беличев е наясно, че договорът е необезпечен финансово, изтъкна строителният министър и допълни, че затова от Министерството на финансите изискват да се отпуснат 90 млн. лв. целево за ремонт на автомагистрала "Тракия". Тогавашният строителен министър Петя Аврамова е помогнала да се отпуснат тези пари, като се е очаквало ремонтът на "това парче от "Тракия" да започне на 15 септември 2020 г., за да не се тревожат българските граждани на път за морето. "Това не се случва. До края на годината от тези 90 млн. лв., 30 млн. лв. се похарчват за "Тракия", другите 60 млн. лв. отиват по други проекти, което е грубо нарушение на Закона за бюджета", каза още строителният министър.

Facebook logo
Бъдете с нас и във