Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Намалелият износ и конкуренцията притискат винарите

Най-натоварен засега за „Винзавод“ АД – Асеновград, е бил февруари. Натоварването на мощностите за бутилиране е 40%, тъй като има занижено търсене на продукция както за вътрешен, така и за външните пазар, породено от пандемията.

В основата на дейността на винарната е обработката на собствени лозови масиви, намиращи се в с. Православен, община Първомай.

През първо тримесечие на годината обикновено се извършва договаряне на условията за продажби на вътрешния пазар с големите търговски вериги. Според миниджърите на предприятието след приключването на тези договорни отношения ще бъдат реализирани добри продажби през оставащите тримесечия на годината. От фирмата отбелязват и че се наблюдава тенденция на нарастване на интереса на клиентите към вината от сортовете Каберне фран, Мерло и Сира и най-вече на купажни вина, произведени на основата на Мавруд, Рубин, Мерло и други. Основен асортимент за производство и продажби и един вид  “запазена марка” за дружеството обаче остава виното "Мавруд", както от стари реколти и енотечни видове, така и от младите вина.

Иначе през първото тримесечие в дружеството са произведени 61 хил. бутилки готова продукция при 46 хил. бутилки за същия период на миналата година. Принос за това обаче са имали двойно по-малко работници.

Износът е намалял в началото на тази година, но има увеличение на продажбите на вътрешния пазар. Получените приходи са на обща стойност 295 хил. лв., което е с 48 хил. лв. по-малко в сравнение със същия период на 2020 -та.

Логично при това положение винзаводът завършва първото тримесечие на тази година с отрицателен финансов резултат. Но загубата  след облагане с данъци  е по-ниска - в размер на 196 хил. лв., срещу загуба от 330 хил. лв. в края на миналата година.

 

Без дивидент

Загубата на "Винзавод" АД - Асеновград за 2020 г., в размер на 543 462 лева, означава, че няма да бъде изплатен дивидент, както и през последните десет години.

Facebook logo
Бъдете с нас и във