Банкеръ Daily

През 2016 г.

Над 400 български изложители са участвали в германски панаири

Над 400 български изложители са взели участие в германски панаири през 2016 г. Това стана ясно по време на среща между заместник-министъра на икономиката Александър Манолев и Петер Невен, управител на AUMA (Съюз на германските панаирни дружества) и представители на ръководствата на панаирите в Мюнхен, Лайпциг и Есен.

Представителите на Съюза на германските панаирни дружества посочиха, че от 158 панаири, които се организират в Германия ежегодно, на 93 от тях могат да се видят български продукти. По думите на Невен над 3 млн. чуждестранни посетители идват на тези изложения, което дава възможност на българските фирми за по-широк маркетинг.

„Германия е водещ външнотърговски партньор за нас, като се стремим да запазим и разширяваме тези позиции. Важна роля в това има и успешното участие на международните изложения и панаири, които се провеждат на нейна територия“, посочи зам.-министър Манолев.

По думите му показателно за интереса на българския бизнес към тях е, че 30% от всички панаири, на които се представя страната ни, са именно в Германия.

„За миналата година надхвърлихме рекордните 6,6 млрд. евро в двустранния ни стокообмен, което е резултат както от увеличаващия се брой германски компании, опериращи на българския пазар, така и от и разширяване на присъствието на български продукти на германския пазар“, допълни Александър Манолев.

По време на срещата бяха обсъдени още възможностите България да бъде страна-партньор на някои от предстоящите изложения, които са от особена важност за бизнеса. Сред секторите от взаимен интерес бяха споменати производството на машини, съоръжения и части за тях, както и в автомобилната и хранително-вкусовата промишленост.

Германската делегация, която е на посещение в България включва,  освен д-р Невен , управителите на панаирите в Мюнхен Фолк Зенгер, в Лайпциг Маркус Гайзенбергер и на Панаира в Есен Франк Мерц.

Facebook logo
Бъдете с нас и във