Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Над 350 млн. лв. ще струва строителството на тунела под Шипка

Агенция "Пътна инфраструктура" отвори ценовите оферти за проектиране и строителство на тунела под Шипка. Четири консорциума достигат до този етап на търга, като изграждането на обекта ще струва не по-малко от 350 млн. лева с ДДС. 

Най-ниската ценова оферта - 358.02 млн. лв., е на „Консорциум „ПСВТ“, в който участват фирмите „Пътни строежи – Велико Търново“ АД, „Хидрострой“ АД и „Пътинжеренигстрой-Т“ ЕАД.

Втората най-евтина е на обединението "Шипченски проход", в което са "Трейс груп холд" и "Алве консулт" - 359.61 млн. лв. с ДДС. 

В категорията цена на трето място е предложението на ДЗЗД „Тунел Шипка“, с участници: „ДОУШ ИНШААТ ВЕ ТИДЖАРЕТ“ АД, „ВИА КОНСТРУКТ ГРУП“ ЕООД и „ВИА ПЛАН“ ЕООД – 376.92 млн. лева.

Най-скъпа е офертата на консорциума "ГЕОПЪТ ШИПКА", с участници: „Геострой“ АД и „Пътстрой - 92“ АД - 417.51 млн. лева.

Обществената поръчка за проектиране и строителство предвижда изграждането на участък с дължина 10,553 км, от които 7,6 км са ново строителство, а 2,9 км са реконструкция на съществуващия път I-5 Габрово - Казанлък, както и 5 тунела с обща дължина 4,011 км. Тунелът под Шипка ще е 3,22 км. Останалите 4 тунела са по-малки - съответно 171 м, 240 м, 90 м и 290 м. Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 бр. армирани насипи, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена, съобщи АПИ.

Срокът за изпълнение на строително-монтажните работи е 1 280 календарни дни или близо 3 години и половина. Съоръжението ще е възлова точка при движението в посока Север – Юг и чрез него ще се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва са: Русе – Велико Търново – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа) и Оряхово – Севлиево – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа).

Пътната агенция уточнява, че е предложила проектът да бъде включен за финансиране по Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г.

Facebook logo
Бъдете с нас и във