Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

Музика и филми за реклама на БГ-председателството

"Ейч Ди Ченъл", "Арт уинар", "Мирамар", "Бранд ню айдиъс" и "Ди индъстри" се състезават за 260 хил. лева

Подготовката на българското председателство на Съвета на ЕС през 2018-а придоби съвсем ново измерение. След като през изминалите месеци държавата се втурна да урежда въпроса с хотелите, транспорта, кетъринга, системите за сигурност и т.н., сега отговорната за събитието министър Лиляна Павлова е решила да обърне внимание и на по-тънките неща. Става дума за създаването на аудио-визуално съдържание за комуникационната кампания преди, по време и след евросъбитията.

За музиката и клипчетата, с които ще се рекламираме, е отделен бюджет от 260 хил. лева. Тази сума е привлякла пет фирми в конкурса на специално създаденото за председателството министерство. Очаква се той да приключи през септември, а мераклиите да правят телевизионни, аудио- и интернет спотове и банери са "Ейч Ди Ченъл", "Арт уинар", "Мирамар", "Бранд ню айдиъс" и "Ди индъстри". От документацията обаче се разбира, че кампанията ще се води само в електронните медии и интернет. Вестниците и списанията са напълно игнорирани, което в един момент може да изиграе лоша шега на организаторите, тъй като по същество това е дискриминация и повод за жалби до Комисията за защита на конкуренцията. 

Иначе победителят в надпреварата ще има пет основни задачи. На първо място е разработката на анимирано лого и визуална идентичност за председателството, които да бъдат интегрирани във видеоклиповете, да служат като отделен визуален компонент и да се използват за онлайн банерите. Всяко от "творенията" ще има три варианта - с продължителност 3, 5 и 7 секунди. Следващото нещо е да се композира оригинална музика, която да служи за нуждите на европейските прояви като цяло. Необходимо е тя да е с дължина 5 минути и да може да се адаптира за аудио-визуалните произведения, да служи при озвучаване на официалните събития и да може да бъде предоставяна на телевизиите и радиата. Третият компонент на поръчката са видео и анимираните интернет банери -  общо 15 броя. "Те ще водят към страницата на председателството и ще бъдат синхронизирани смислово и като послания с плана за излъчване на аудио-визуалните клипове", се казва в описанието на проекта. За радиостанциите ще има 18 уникални аудиоспота на български и английски език с продължителност 30 секунди.

Последният ангажимент е изработването на видеоклиповете. Предвижда се да има един информационен филм на български и английски език с продължителност 3 минути, на чиято база да се разработят пет други 30-секундни клипчета. "В рамките на триминутния клип е необходимо да бъдат изведени и разработени българските приоритети за председателството. Ясно да бъде изведено в какъв геополитически контекст се провежда то и какви са амбициите на България. Петте по-малки клипа е необходимо да комуникират поотделно и в дълбочина с всеки един от приоритетите на страната. Трябва да бъде изработен и вариант, адаптиран за нуждите на хората с увреден слух с жестомимичен превод", обясняват от ресорното ведомство.

Наред с това ще има още три филмчета, които да популяризират нашата държава. Едното ще се казва "Това е България" и, както може да се предположи, ще има за цел да разкаже за историята, културата, наследството, традициите и хората у нас. Другото ще е посветено на българските постижения, изобретения и личности, с които се гордеем. А третото ще показва най-важните акценти и постижения по време на ротационното председателство. На базата на тези филми също ще бъдат разработени други по-кратки, които да се въртят в рекламните блокове на телевизиите. 

Изискванията са всички рекламни произведения да бъдат обвързани с други ключови събития за постигане на по-широка видимост на нашето председателство. На първо място трябва да е 10-годишнината от присъединяването на България към ЕС, както и 60-ата годишнина от подписването на Римските договори. Другите опорни елементи са: Варна - "Европейска младежка столица" през 2017-а, София - "Европейска столица на спорта" през 2018-а, и Пловдив - "Европейска столица на културата" през 2019-а. Конкретно 2018 г. е обявена за Европейска година на историческото наследство, което също следва да се има предвид при подготовката на материалите.

Интересно условие, залегнало в документацията, е, че аудио-визуалните произведения трябва да събуждат любопитство и да имат образователна функция. Посланията и информацията пък е необходимо да са обективни, да не съдържат политически аргументи и да не промотират интереси на политически субекти. След скандала с прекопираното туристическо лого и рекламни брошури за България със снимки от Хърватска този път е изрично забранено да се плагиатства.

Facebook logo
Бъдете с нас и във