Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Модерни системи за сигнализация ще има по жп линията Пловдив-Бургас

Безопасността в железопътния транспорт е първото и най-важно условие за нормалното осъществяване на транспортния процес, както в границите на българската железопътна система, така и за рамките на целия Европейския съюз. Затова един от проектите за обновяване на жп мрежата ни е именно изграждане на модерни системи за сигнализация и телекомуникация по Главната жп линията №8 Пловдив-Бургас. В по-голямата си част тя е двойна жп линия (с изключение на участъците Пловдив – Филипово – Михайлово, Калитиново – Кермен и Зимница – Ямбол), електрифицирана е и е с нормално междурелсие (1435 мм). Дължината ѝ е около 294 км, което я прави петата по дължина железопътна линия в България.

Управлението на безопасността в жп транспорта обаче е сложен и комплексен процес, който изисква цялостен подход при неговото решаване. С внедряването на Европейската система за контрол на влаковете ERTMS/ETCS у нас ще бъде възможно, както наблюдаването на подвижния жп състав, така и управлението му. Целта на тази система е именно стандартизация на различните видове сигнализация в железопътния транспорт и системите за контрол на скоростта, съществуващи в отделните европейски страни. „По този начин се улеснява максимално преминаването от една страна в друга, без изявени затруднения от технологични и нормативни бази и се повишава сигурността, безопасността, контрола и управлението на влаковете“, коментира инж. Красимир Папукчийски.

С изпълнението на този проект ще бъде подновена сигнализацията в 18 гари, ще бъде изградена нова система за диспечерско управление на влаковото движение и системи за видеонаблюдение, нова система за влакова защита ETCS, разположена в участъка Маноле-Бургас с дължина 271 километра. Безопасността ще бъде повишена и чрез внедряване на система за следене параметрите на подвижния състав, телекомуникационна апаратура в участъка Пловдив-Бургас с дължина 293 км и устройства за информация на пътниците и система за влакова комуникация GSM-R.

„Проектиране и изграждане на системи за сигнализация и телекомуникации по железопътната линия Пловдив-Бургас“ е част от мащабния проект „Рехабилитация на железопътната линия Пловдив-Бургас, Фаза 2“. Неговото изпълнение се осъществява със съфинансиране от Кохезионен фонд, чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020. Изпълнител на договора е Консорциум „Плобур“, в който влизат фирмите „Джи Пи Груп“ АД, „Мармет“ АД, „Бомбардие Транспортейшън Итали“ АД и „Бомбардие Транспортейшън Полска“ ООД . Стойността на договора е 184 999 095 лв. без ДДС, а срокът му за изпълнение е 48 месеца.

Facebook logo
Бъдете с нас и във