Банкеръ Weekly

Трима лапат - триста зяпат

Миро Найденов реди софра за 400 хил. лева

По пиар акции, рекламни кампании и веселби земеделският министър Мирослав Найденов няма равен на себе си. С неговия подпис са раздадени толкова милиони за платени публикации, рекламни карета, банери, видеоклипове и билбордове, че спокойно на вратата му може да пише Министър на пиара и рекламата. Но нищо, нали уж е за добро - мъчи се човекът да обясни на простия българин колко благодатен е Европейският съюз за земеделците и как, само ако поискат, могат да станат като западните фермери.


Да, ама не! Очертава се да загубим един милиард евро от Програмата за селските райони. И то не по наши сметки. Каза ни го лично, преди седмица, Роджър Уайт, говорител на Европейската комисия по въпросите на земеделието. Явно или никой не се връзва на рекламните послания на Европа, или не е чак толкова лесно да се стигне до европейските пари. Само че вместо да помисли по втората възможност, Найденов упорито залага на медийната подкрепа и тържествата.


Наред с последните поръчки за информационни кампании ведомството му е решило да даде и скромната сума от 400 хил. лв. без ДДС, за да организира празници за агроекологичните производители. Както се казва - важното е да има ядене и пиене, пък после може и някаква работа да свършим. На практика шоупрограмата за земеделците включва изложби, конкурси и презентации, съчетани с хотелско настаняване, кафе-паузи, обеди и вечери. Целта на всичко това пък е да се подтикнат хората да кандидатстват с проекти по Програмата за развитие на селските райони. Но този филм вече сме го гледали и е ясно, че подобен резултат няма да има.


Преди година министър Найденов вече направи едно такова тържество за агроекологичните земеделци, за организирането на което бяха платени над 400 хил. лв. на Студио златен век, собственост на актьора от сериала на bTVСедем часа разлика - Калин Сърменов.


Така че освен настроението на участниците в празника новите 400 хиляди могат да повдигнат единствено печалбата на фирмата, която ще спечели сегашната надпревара. Нищо чудно това пак да е компанията на Сърменов, тъй като от земеделското министерство са поставили и изискване за опит в провеждането на подобни събития.


Любопитна подробност е, че, според техническото задание за организирането на празника, ще са нужни само трима души - един ръководител екип и двама експерти. Специалистите ще трябва да организират изложбите, публичните събития и семинарите, да изготвят график на събитията, да изпратят покани до участниците, да осигурят консумативите (папки, листа, химикалки и др.), рекламно-информационните материали (банери, плакати, брошури), както и техника за озвучаване и мултимедия. Техен ще е и ангажиментът за медийното отразяване на земеделския празник.

Facebook logo
Бъдете с нас и във