Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Министри от 9 страни искат от Европарламента преразглеждане на пакета "Мобилност"

Министрите на транспорта и на външните работи на 9 държави от Европейския съюз изпратиха писмо до евродепутатите срещу настоящата версия на пакета "Мобилност". Сред подписалите се са и българските външен министър Екатерина Захариева и транспортен министър Росен Желязков.

В писмото се настоява евродепутатите да разгледат внимателно пакета по време на предстоящата сесия на 8 юли и да коригират настоящата му версия, която налага нови ограничителни и непропорционални мерки в Европейския съюз.

Писмото до Европарламента е подписано още от министрите на външните работи и на транспорта на 8 държави от Алианса - Кипър, Естония, Унгария, Латвия, Литва, Малта, Полша и Румъния.

През последните 3 години някои разпоредби в пакета "Мобилност" съществено са се отклонили от първоначалните цели, свързани с подобряване на социалните условия за шофьорите, осигуряване на ефикасност и устойчивост на автомобилния транспорт и поддържане на гладкото и правилно функциониране на Единния пазар на Европейския съюз, се казва в текста на писмото.

Пакетът е създал голямо разделение между държавите-членки в Съвета в ЕС, като 9 от тях са били против временното междуинституционално споразумение, подчертават министрите. Според тях не е била извършена оценка на новите разпоредби за въздействието върху околната среда и функционирането на Единния пазар на ЕС.  Практическата невъзможност за прилагане на разпоредбите ефективно ще изключи някои държави от Единния пазар и ще наложи значителни и вероятно непреодолими бариери пред други, категорични са министрите. Те алармират, че има риск от възникване на протекционизъм в ЕС, който ще намали конкурентоспособността на европейските производители и ще доведе до увеличаване на емисиите на въглероден диоксид.

Най-спорно в пакета е задължението камионите да се връщат на всеки 8 седмици в страната, където са базирани, и периодите на прекъсване на каботажа.

Същите 9 държави, сред които и България, заявиха, че, ако бъде приет пакетът, ще заведат дело в Съда на Европейския съюз, а в момента Еврокомисията изготвя оценка за въздействието на околната среда от изискването за връщане на камионите. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във