Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

Метрото мина само с една лентичка

С грандиозни церемонии, песни, танци и много видни гости в петък (31 август) бе пуснат в експлоатация вторият лъч на столичното метро, който ще свързва кварталите Надежда и Лозенец. За откриването дойде председателят на Европейската комисия Жозе Барозу. Присъстваха и президентът Росен Плевнелиев, както и еврокомисарят , отговарящ за кризите - Кристалина Георгиева, а премиерът Бойко Борисов бе строил министрите Цветан Цветанов, Ивайло Московски, Лиляна Павлова, Томислав Дончев, Вежди Рашидов и кмета Йорданка Фандъкова.


Новооткритият метродиаметър на софийското метро е пример какво може да се очаква от Европа. Това е значението, което ние даваме на думите зелено развитие, устойчиво развитие. Това е онази добавена стойност, която ще определя занапред посоката на развитие на кохезионната политика на Европейския съюз. Много важно е да има проекти като софийското метро, които показват какво могат да сторят европейските фондове за гарантиране на растеж и просперитет, заяви председателят на Еврокомисията.


Очаквам от Барозу да продължи да ми пише Аз обичам Българияи да продължим работата по толкова важни инфраструктурни проекти. Когато има такива обекти, това е самочувствие за нацията, отбеляза на свой ред премиерът Борисов.


След пускането на втория метродиаметър общата дължина на подземната железница достигна 31 километра. Проектът за разширението й струваше близо половин милиард лева и беше финансирано с пари от оперативна програма Транспорт, а строителството започна през март 2009-а.


По изчисления на Метрополитен ЕАД около 340 хил. души ще ползват новия участък всеки ден. По него ще се движат 18 нови мотриси, купени срещу 153 млн. лв., осигурени също по линия на програмата Транспорт. Първите 12 влакчета тръгнаха с откриването на втория метродиаметър, а останалите шест се очакват до края на ноември. Така придвижването от ж.к. Надежда до центъра ще става за по-малко от 9 минути.


От 1 септември картите за метрото поскъпнаха от 23 на 35 лева. Но цената на билета за еднократно пътуване остава 1 лев. Освен това между вече съществуващата и новата инфраструктура на спирка Сердика е изградена подземна връзка, което позволява на пътуващите да използват само един билет.


За удобство на идващите в София в близост до някои от метростанциите са изградени буферни паркинги с голям капацитет. Такъв вече е открит в квартал Младост около новата спирка на бул. Цариградско шосе. Подобни съоръжения има и по втория метродиаметър - в ж.к. Надежда, на бул. Ломско шосе, както и на бул. Черни връх.


В бъдеще предстои продължението на втория метродиаметър. То ще минава покрай Южния парк и ул. Сребърна, кв. Хладилника и накрая ще завършва към квартал Витоша.


В края на 2011-а стана ясно и трасето на третия метродиаметър - от бул. Ботевградско шосе покрай СУ Климент Охридски, бул. Патриарх Евтимий, НДК, булевард Иван Гешов и до жп линията София-Перник. Общата му дължина ще е 15.5 километра.


nbsp;


Няколкочасовите веселия и танци пред НДК по случай откриването на новата линия на метрото бяха организирани от фирмата ТВ Ентъртейнмънт на Надежда Кехайова. Именно тя се оказа единственият кандидат в поръчката за 60 хил. лв. на Метрополитен. За труда си обаче Кехайова е поискала само 47.5 хил. лева.


Интересното е, че ТВ Ентъртейнмънт е кажи-речи абонирана за празненствата около столичното метро. Тя е организирала откриването на метростанциите от кв. Младост и на бул.Цариградско шосе през пролетта, посещението на турския президент Абдулах Гюл в метрото, демонстрацията с пробивната машина (т. нар. къртица) и още редица други.


Същата фирма прави и мероприятията на строителната компания Трейс по обектите й, изпълнявани с пари от оперативните програми. Рязането на летичките на магистрала Тракия от Стара Загора до Нова Загора и на пътя Пловдив - Шишманци, както и първата копка на нулевия лот на магистрала Хемус край гара Яна до София също са режисирани от ТВ Ентъртейнмънт.


Надежда Кехайова е продуцент на Минута е много, а от 2007-а - на предаването За един час по програма София на Българското национално радио.

Facebook logo
Бъдете с нас и във