Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Мерките подкрепиха туристическия бизнес да се подготви за лятото

Мерките, които се разработваха през месеците след март миналата година в значителна степен помогнаха на туристическия бизнес да запази своя капацитет и служители. Естествено парите не стигнаха за всички, други фирми прецениха, че няма да отварят отново след прилаганите противоепидемични мерки до изясняване на ситуацията. Всеки от бранша вземаше решението сам за себе си. Но мярката 60/40 по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ и новата Национална програма „ОТНОВО ЗАЕДНО“ в помощ на туристическия бизнес подкрепиха тези, които имаха желание да продължат.

Първата се управлява от Агенцията по заетостта. За периода 11 май-23 юли тази година в сектор „Хотелиерство  и ресторантьорство“ са подадени и одобрени 430 заявления на работодатели и предприятия за компенсиране на 10 187 техни работници и служители. За същия период са  изплатени 1 768 093 лв. за 3 407 служители  за компенсиране на заетост за месеците април и май 2021-а, заяви специално за в. "БАНКЕРЪ" служебният министър на туризма Стела Балтова. 

За периода от 11 май до 23 юли тази година за подкрепа в раздел „Туристическа агентска и операторска дейност“ са подадени и одобрени 11 заявления на работодатели и предприятия за компенсиране на 291 работници и служители. По тях са изплатени 152 214 лв. за 152 служители за компенсиране на заетост за месеците април и май тази година.

"Бих искала да обърна внимание и на факта, че за представянето на България като сигурна, гостоприемна дестинация, си поставихме за цел и осъществихме идеята за активна съвместна работа с българските задгранични представителства. И въведохме практиката всяка седмица да изпращаме към тях информационен бюлетин с най-важната и актуална информация", отбелязва министър Балтова. Ръководителите на Службите по търговско-икономически въпроси към дипломатическите мисии на България по света, както и българският бизнес, вече получават ежеседмично този информационен бюлетин, за да научат най-новото, свързано с епидемичната обстановка, актуалните условия за влизане и излизане от територията на България, информация за туристическите продукти в различните райони на страната.

Така се постави акцентът върху ролята на търговските аташета и приноса им към каузата на българския туризъм на чуждестранните пазари чрез тяхното адекватно, своевременно и актуално информационно осигуряване. По този начин на място във всяка една страна те имаха информацията относно представянето на България като безопасна дестинация за туризъм, гостоприемна и с качествен продукт целогодишно.

В изпълнението и надграждането в рамките на бюджета на планираните дигитални маркетингови дейности, Министерството на туризма постави още един важен фокус -  върху „маркетинг с нулев бюджет“ и дигитална кампания в социалните медии на приоритетни пазари. "Смятам, че това също даде добри резултати в популяризирането на българския туристически продукт и мерките за безопасност и икономическа подкрепа", подчерта министър Балтова.

В рамките на мандата на служебното правителство бе създадена и новата Национална програма „ОТНОВО ЗАЕДНО“ в помощ на туристическия бизнес. Програмата, в размер на 15 млн. лева, се финансира със средства от централния бюджет, предвидени за подкрепа на туристическия сектор. Чрез нея общо 30 хил. ученици и учители ще могат да посетят безплатно, по определен ред туристическите обекти. С нея се постигат едновременно две важни цели: подкрепа за туристическия бизнес с всички прилежащи елементи на туристическия продукт и се улеснява социализацията на учениците след продължителната изолация по време на дистанционното обучение, добави министър Балтова.

Facebook logo
Бъдете с нас и във