Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Марияна Николова поряза концесионера на плажа в Созопол

Един от най-влиятелните концесионери на южното ни черноморие -"Ауто фактор“ ЕООД ще отнесе глоба заради неизпълнение на договореното  с Министерството на туризма, съобщиха от ведомството днес ( 8 декември).

Причината за извършената проверка са били сигналите от медии и от граждани , че тежка техника копае пясъка на Централния плаж в Созопол. В края на миналия месец  самият концесионер обяви намеренията  си да изгражда защитни пясъчни валове (диги).  Дружеството  ги  аргументира  като подготовка  за защита и предпазване на пясъка от морските вълни през зимните месеци , а единствената  цел била да се съхрани  целостта  на плажа. 

От "Ауто фактор“ тогава обясниха, че дейностите по опазване на ивицата категорично не включват изкопни работи - няма да  се изравя пясък, а представляват метод, при който се изтегля пясък в по-задната й част. Това депониране и разстилане на пясъка по-навътре върху ивицата пък представлявало образуване на контраборд, който да отнема ударната енергия  на морската  вълна. Този метод бил надежден за съхраняването и предпазването на ивицата и по никакъв начин не се засягало Черно море и не се нарушавали  Закона за водите, Закона за биологичното разнообразие и Закона за околната среда, уверяваха тогава представители на  дружеството - концесионер.

За всичко това дори с официални писма са били уведомени Министерството на туризма,  Басейнова дирекция и Регионалната инспекция по опазване на околната среда и водите.

Само, че очевидно

обещанията и действията са се разминали,

тъй като днес  Министерството на туризма съобщава , че за дигите е  ползван пясък от заливаемата площ на морето, което е нарушение на основни договорни задължения, посочат от ведомството. И ги конкретизират така:

1.Задължение по чл. 21, т. 12, изречение 2-ро, съгласно което, концесионерът следва да осигури опазването на околната среда, чистотата на морската вода в прилежащата акватория, флората, както и съхранението на биологичното разнообразие в съответствие с природната биогеографска характеристика.

2.Задължение по чл. 21, т. 20, съгласно което при експлоатация на обекта на концесията концесионерът не трябва да уврежда околната среда.

3.Задължение по чл. 21, т. 25, съгласно което концесионерът следва да не извършва и да не допуска извършване на дейности от трети лица, които могат да унищожат, увредят или да доведат до промяна в площта и качеството на морския плаж, или да увредят околната среда чрез допускане на движение на моторни превозни средства върху морския плаж и добив на пясък.“

Всичко това е дало основание на министъра да наложи санкция на концесионера в размер на 5% от годишното концесионно възнаграждение, съобщават от министерството.   

 "Ауто фактор“ ЕООД получи 20 - годишна концесия за морския плаж "Созопол-централен“ преди две години , при което обеща да инвестира 381 720 лв. за организацията на целогодишно санитарно-хигиенно поддържане на плажа. А годишното концесионно възнаграждение беше определено на 136 434 лв. без ДДС. 

С други думи,

глобата , която ще отнесе дружеството сега е под 10 хил.лева.

 

Фирмата - концесионер  „ АУТО ФАКТОР“, която е еднолична собственост на  Кирил Георгиев Спасов от години е един от основните играчи в плажните концесии по южното черноморие.

Както в. „Банкеръ“ писа преди година, когато тя спечели и концесията на плаж „Поморие-изток“ , Спасов на практика се превърна едва ли не в „самодържеца“ на Южното Черноморие, тъй като няколко месеца по-рано  той получи и концесията на морски плаж "Созопол-Харманите", но чрез друга негова фирма - "Ирида-71″ ООД. В нея  той е съдружник с Надя Иванова. И чрез нея е концесионер и на плажа  "Слънчев бряг-юг" (известен още като "Какао бийч").

Малко по-рано пък в неговите здрави  ръце попаднаха и плажовете "Несебър-юг" и  „Созопол-централен“ -  той беше избран и за техенза концесионер. Тук е  моментът  за пореден път да припомним  историята на самата фирма на Спасов.

Дружеството е създадено още през 1997-а от взривения през 2002-ра Димитър Димитров-Маймуняка, един от най-близките довереници на шефа на ВИС-2 Васил Илиев. Следва поредица от прехвърляния на дялове през годините, докато премине в ръцете на сегашните си собственици. До лятото на 2012-а мажоритарен собственик на "Ирида-71" е бил Радостин Бързанов - Радо Слънцето, бивш бодигард на Васил Илиев и след това - на брат му Георги Илиев. В "Хемус инвест" Бързанов е съдружник на Афродита Боримирова, сестра на Христофорос Аманатидис-Таки. Съдружник в тази фирма е и Веселин Стоименов. Според електронното издание "Биволъ" Стоименов поема част от бизнеса на "ВАИ холдинг" след убийството на Георги Илиев в "Слънчев бряг" през 2005-а. Свързаната със Стоименов и регистрирана във Великобритания "Стоименов груп лимитид" е собственик на "Венис марина" - фирмата, която изливаше онезаконно бетон в резерват "Ропотамо" и владееше предлагането на  услугата "разходка с лодка". "Стоименов груп лимитид" е собственик и на "Ер Ви инвестмънт" ЕООД, която пък си партнира с Христофорос Аманатидис–Таки в несебърската фирма "Интертур" ( това показва справка в Търговският регистър). Самият Стоименов   беше застрелян преди зве години, в началото на януари в комплекс близо до  столичния булевард "Симеоновско шосе".

Разказвайки всичко това, не е лошо да споменем, че досега нито един министър не си беше позволявал „лукса“ да слага ред в отношенията си с този концесионер. Точно обратното -  всички  командващи  концесиите през годините го обслужваха безапелационно. Случващото се насочва към мисълта, че  днес  министър Маряна Николова няма  намерение да се съобразява с доскорошната недосегаемост на любимците на предшественичката си  Николина Ангелкова.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във