Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Магистрали и скоростни пътища да кръстосат страната

АМ "Хемус" все още остава мечта и за хората от Северна България и за транспортните фирми.

Добре би било магистрали и скоростни пътища да кръстосат страната, за да станем по-интересни като кръстопътно място и да привлечем товаропревози от Азия до Европа. Само че входните и изходни автомобилни пътища на България не са на необходимото равнище. Много пари от еврофондовете се наляха в пътни проекти, но въпреки това все още нямаме нито една изцяло завършена магистрала, например. Това отбелязаха експертите на преговорите за приоритети на бъдещото коалиционно правителство.

Належащо е завършването на автомагистрала „Струма“, което ще подобри връзката ни със съседна Гърция и пристанище Солун, а и с Бяло море, отваряйки нови възможности за българските фирми.

Необходимо е също да се проучи състоянието на проекта за довършване на автомагистрала „Хемус“, на която се възлагат много надежди за развитие на Северна България.

Следващият голям проект, на които трябва да се обърне внимание, е скоростният път между Видин и Ботевград, който е част и от Коридор „Ориент/Източно-Средиземноморски“. Трябва да се мисли и за възможностите за развитие на проекта за подземен път през Стара планина в северозападната част на страната - тунелът през Балкана под Петрохан.

Скоростен път между Русе и Хасково пък също би облекчил връзките между Северна и Южна България, а и между две гранични точки на територията на страната ни. Тук трябва да се мисли и за изграждане на тунел под Стара планина – тунелът под Шипка.

Преговарящите отбелязаха и нуждата от доизграждане на коридор №8, който да свърже Кюстендил-София-Бургтас –Варна. Предложението е Между Кюстендил и София да се изгради скоростен път. Пътят между Пловдив и Бургас е един от най-обгрижваните от държавата, но все още е далеч от европейските стандарти.

Facebook logo
Бъдете с нас и във