Банкеръ Daily

Управление и бизнес

"М Тракс България“ иска да купи вносителя на автомобили Mazda

Комисията за защита на конкуренцията, ръководена от Юлия Ненкова, трябва да оцени сделката преди приключването й.

Нова сделка се очертава на пазара на продажба на леки автомобили у нас. Най-големият автомобилен холдинг в България – „Авто Юнион“ АД, част от „Еврохолд България“ АД, продава още едно свое дъщерно дружество. Припомняме, че през юни компанията майка продаде „Н Ауто София“ ЕАД - основен дилър на автомобили с марка Nissan и мажоритарен собственик на „Еспас Ауто“, най-големият дистрибутор в България на автомобилите с марка Renault и Dacia.

Сега от Комисията за защита на конкуренцията съобщават  за намерението на „М Тракс България“ ЕООД – Варна да осъществи концентрация посредством придобиване на контрол върху фирмата „Стар Моторс“ ЕООД, съобщиха от регулатора. От ноември „Авто Юнион“ има предварителен договор за продажбата на дъщерното си дружество „Стар Моторс“  - официален вносител на автомобили с марката на Mazda за България и Република Северна Македония, както и услуги от следпродажбено обслужване – механични ремонти, тенекеджийно-бояджийни ремонти, резервни части, колекции и удължена гаранция.

Купувачът „М Тракс България“ има богат опит в продажбата и обслужването на моторни превозни средства и е официален вносител на камиони с марка MAN за България. „М Тракс България“  е специализирано в продажба и доставка на превозни средства, ремаркета, товарни автомобили, резервни части, аксесоари, горива, масла и консумативи, както и сервиз на транспортни средства. Едноличен собственик на „М Тракс България“ е вapнeнcĸaтa ĸoмпaния, която се зaнимaвaщa c дoбив нa инepтни мaтepиaли и е cвъpзaнa c xoлдингa “Xимимпopт” - “Ecĸaнa” АД.

Документите за предстоящата концентрация вече са в Комисията за защита на конкуренцията и се очаква одобрение.
„Стар Моторс“ е основана през 2000 година. Тя разполага със собствени и преоторизирани продажбено-сервизни центрове в девет града в България и автосалон със сервизен център в Скопие.
Сделката е част от стратегията за развитие на „Еврохолд“, която предвижда продажба на автомобилния и лизинговия бизнес на групата и фокусиране върху енергийния и застрахователния бизнес след придобиването на дружествата на „ЧЕЗ Груп“ в България.

Искането на кандидат-купувача е КЗК да извърши оценка на концентрацията и да се произнесе с решение. В тази връзка всяко трето заинтересовано лице може да представи информация или да изрази своето писмено становище относно сделката и въздействието, което тя може да окаже върху ефективната конкуренция на съответния пазар в страната. Съобщението е изготвено от "М Тракс България“, като КЗК си запазва правото да се произнесе с окончателно решение след извършването на цялостна оценка на нотифицираната сделка, уточняват от антимонополния регулатор.

Facebook logo
Бъдете с нас и във