Банкеръ Daily

Илиян Василев:

Летище София - разровиш ли го, ще мирише.....на грандкорупция

От 20 април концесионерът на Летище София - консорциумът СОФ Кънект, е официален и единствен оператор на Летище София.

Та пак да питам транспортния министър Георги Тодоров, който очевидно няма желание да се разрови в авгиевите обори на транспорта и в корупционните сделки - въз основа на какъв икономически и правен анализ и разчет, предишния министър даде 10 години гратис на концесионера на летище София, "заради пандемията"?, пита анализаторът Илиян Василев. 

"Защото зная че такъв няма, а е станало въз основа на искане на банките, които не са одобрили схемата на концесионера, зад който се крият български олигарси, за получаване на кредит за първоначалната вноска. За да улесня в разкриването на вече очевидното и ясното. Тази вноска от 660 милиона лева е от собствени и привлечени средства, и тъй като собствените средства са недостатъчни, банките са поискали да се подобряват финансовите показатели на приходите в първите години. И така концесионерите са получили преместваме на концесионната такса сумарно от 240 милиона лева от първите 10 години за годините след 25 годината и така нанесена вреда на бюджета с близо 240 милиона лева /виждате каква точно е врътката/. Всеки с компютър в ръка и ексел може да сметне разликата между нетната текуща стойност на получени 240 милиона през първите и последните десет години на 35 годишна концесия", коментира Василев на страницата си във Фейсбук.

Той припомни, че поне две от компаниите, участвали в търга дадоха по-добри условия от спечелилата "София конект" и като инвестиции и като размера на годишната такса в очевадно нагласен търг.

"Разровиш ли го, ще мирише.....на грандкорупция. Концесионерът се е взел своето, въпросът е защо длъжностни лица са нанесли подобна огромна щета на бюджета. Защитната им теза е, че щом европейски банки са отпуснали парите, значи всичко е ОК, ама не е. Банките ще си върнат парите, но ние платим за дупката в бюджета. Няма как да не лъсне очевидната разлика в разкриването на корупционните мрежи в едни и други министерства, навеждащи на мисълта че министрите и екипите не са равно ангажирани в тази битка", пише Илиян Василев.

От 20 април концесионерът на Летище София - консорциумът СОФ Кънект, е официален и единствен оператор на Летище София. От консорциума съобщиха, че са извършили в срок плащането на първоначалното концесионно възнаграждение в размер на 660 милиона лева към бюджета на 19 април.

"СОФ Кънект скоро ще представи публично бъдещите планове за Летище София, сред които първите инициативи и средносрочния инвестиционен план. СОФ Кънект ще създаде и Проектен център, с физическо място в града и с интерактивно дигитално пространство, с цел да даде възможност на всички заинтересовани страни да участват в трансформацията на Летище София, и където редовно ще бъде представяна актуална информация относно развитието на проекта, така че всички заинтересовани да могат да дадат своя принос и идеи за успеха на начинанието", се казва в позиция на концесионера.

Facebook logo
Бъдете с нас и във