Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Lenovo се фокусира върху клиентите и осигурява по-умни технологии за всички

Lenovo започна финансовата 2019/2020 година с най-голям за индустрията растеж и удвоена годишна печалба на фона на силния фокус върху клиентите и ускорението на стратегията за интелигентна трансформация, става ясно от отчета на компанията.

Приходите на групата през първото тримесечие са достигнали 12.5 млрд. долара, което бележи осмо поредно тримесечие на растеж. Нетната печалба бележи над двойно увеличение - с 85 милиона до 162 млн. долара. 

А основната печалба на акция през първото тримесечие е в размер на 1.37 цента. "Тази финансова година стартира отлично. Силните резултати през това тримесечие са солидно доказателство, че интелигентната трансформация на Lenovo позволява на компанията да поддържа устойчив и печеливш растеж в днешния динамичен и бързо променящ се свят. Нашата целенасочена и непрестанна работа и оперативна ефективност ни позволяват да продължим визията си и да осигурим по-умни технологии за всички", отбеляза в анализа си председателят и главен изпълнителен директор на Lenovo - Ян Юенцин.

Резултатите за първото тримесечие са знак, че Lenovo продължава да се развива изключително добре, изпреварвайки пазара и водещите играчи в глобалния технологичен сектор въпреки геополитическата и търговска несигурност, обхванала индустрията. Групата се позиционира по-добре от повечето компании в бранша, благодарение на балансирания си микс от приходи, присъствие на над 180 пазара и по-гъвкава мажоритарна производствена база. Глобалният мащаб и обхват на бизнеса осигуряват на Lenovo добри позиции да продължи да се справя с динамичните и сложни пазарни условия и в дългосрочен план.

Ключова роля за силните резултати има Групата за интелигентни устройства (Intelligent Devices Group/IDG).  Групата за персонални компютри и смарт устройства (PC and Smart Devices Group/PCSD), която е една от двете бизнес направления, продължава да отчита двуцифрен растеж на приходите (с 12%), регистрирайки най-високата печалба в историята си за първо финансово тримесечие и още по-сериозно увеличение на печалбата си, която е водеща за индустрията. Печалбата преди данъчно облагане е в размер на 524 млн. долара, което е ръст с 98 милиона. В Северна и Южна Америка и Азиатско-тихоокеанския регион е налице растеж на печалбата на годишна база съответно с 20% и 40% във всички четири географски региона (Северна и Южна Америка, Азиатско-тихоокеански регион, Китай, Европа, Близкия изток и Африка). Във всеки от тях са регистрирани приходи в размер на над 2 млрд. долара - доказателство за географския баланс и устойчивостта на този бизнес.

При персоналните компютри обемите нарастват с по-бързи темпове от пазара, който като цяло е в етап на възстановяване - с над 13 пункта. Групата регистрира рекорден дял на пазара на персонални компютри от 24.9 на сто. Това означава, че един на всеки четири персонални компютри, които се произвеждат по света, е с марката на Lenovo, което затвърждаване на позициите на компанията  като световен лидер в сферата на тези продукти.

Силните резултати са следствие основно на иновациите, продуктовия портфейл, в чийто център стоят клиентите и непрекъснатия фокус върху постигането на все по-високи оперативни резултати. Тази стратегия позволява на компанията да нараства със значително по-бързи темпове от средните за пазара в категории с висок растеж и премиум продукти като Workstation, Thin and Light, Visuals, Gaming PCs и Chromebook. В бъдеще Групата за персонални компютри и смарт устройства (PC and Smart Devices Group/PCSD), ще продължи да е лидер на пазара по отношение на растеж и печалба, като се фокусира върху премиум сегментите и създава иновации в Smart IoT, комерсиалния Smart IoT и разработката на нови устройства за дома и офиса.

Facebook logo
Бъдете с нас и във