Банкеръ Daily

Управление и бизнес

КЗП дебне за нелоялни търговци в "черния петък"

Онлайн търговци увеличавали цените преди кампанията „Черен петък", за да анонсират процент намаление. Това показват резултати от първите проверки на Комисията за защита на потребителите.

Председателят й Димитър Маргаритов обясни, че в един от случаите дори се е получило така, че цената след намалението е по-висока отколкото е била преди това. Най-масовото нарушение в търговската мрежа е, че не е поставяна старата цена на етикета, като така потребителите не могат да се ориентират колко е намалението.

Първите резултати от проверките по време на кампанията „Черен петък" на Комисията за защита на потребителите показват, че в най-често срещаното нарушение в търговската мрежа е липса на старата цена, обясни председателят на КЗП Димитър Маргаритов. "Това затруднява потребителя в преценката дали процентът намаление, с който той е бил изкушен да влезе в обекта, е истински, а и не изпълнява задължителното изискване на закона тази информация да се съдържа върху етикета на стоката", поясни шефът на КЗП.

Той даде пример и със случай, който по думите му е показателен за такъв тип кампании: "На витрината на търговски обект с големи цифри и букви е изписано, че намалението е еди-какъв си процент за всичко, а на същия този транспарант с малки букви в ъгъла е изписано, че има и изключения от групи стоки, за които това намаление не се прилага". Категорично това е нелоялна практика със заблуждаващ елемент, каза Маргаритов.

В онлайн търговията е установено, че има нереални намаления: "Търговецът е повишил непосредствено преди старта на кампанията цената и след това анонсира намаление. Дори в един от случаите се получава така, че цената след намалението е по-висока отколкото е била миналата седмица например", каза той.

Трябва да внимаваме при покупките на пръв поглед изглеждащи изгодни комплекти от стоки, защото в някои случай се оказва, че процентът намаление важи само за някоя от стоките в комплекта. Съветът към потребителите от КЗП е да бъдат внимателни и особено когато са в интернет да правят съпоставка на различни оферти от различни източници, защото тогава ще могат по-добре да се ориентират в промоциите и процента намаление в офертите, каза Маргаритов.
Той допълни, че това не са масови случаи, а по-скоро изключения, но все пак посъветва потребителите трябва да бъдат внимателни.

Facebook logo
Бъдете с нас и във