Банкеръ Daily

Управление и бизнес

КЗК глоби "Фешън Дейс" за нереални промоции

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), глоби със 119 845 лева заради заблуждаваща реклама модния сайт за „Фешън Дейс Шопинг” ЕООД. Санкцията представлява 0.5% от оборота на предприятието за предходната финансова година. Ведомството се е самосезирало заради промоция за великденските празници под надслов "Специално за Великден! 25 % отстъпка за всички продукти. Промо код: EASTER25SPECIAL. Промо кодът е валиден за ограничен период при поръчки над 130 лева."

В рамките на образуваното производство било установено, че онлайн магазинът www.fashiondays.bg за периода 25-30 април 2016 г. е предлагал намаление от 25 % на всички продукти при въвеждане на горепосочения код за отстъпка. Обявено било, че промо кодът е валиден за поръчки, надвишаващи 180 лева за първия ден на промоцията и 130 лева за останалите дни. Проучването на КЗК показало, че цените на конкретни продукти от началото на промоцията са значително завишени в сравнение с периода, предхождащ кампанията, за да могат да бъдат обявени по-големи намаления за Великден.

"По този начин е налице възможност за заблуда на потребителя, като се създава невярна представа, че редуцираната с посоченото намаление цена, на която може да бъде придобита стока, включена в тази промоция, е много по-изгодна спрямо цената, на която може да бъде закупена от същия сайт извън кампанията", посочват от КЗК.

Комисията установила още, че цените на стоките в промоция, дори и след приспадане на отстъпката от 25%, са по-високи, отколкото цените на същите артикули преди промоцията.

Това не е първата глоба, която КЗК налага заради заблуждаваща реклама за промоции на сайт. В края на май антимонополния орган наложи санкция от 4.6 млн. лева на сайта "Емаг" за 15 вида нарушения при провеждането на различни рекламни кампании.  

 

 

 

 

 

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във