Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Културният туризъм може да се практикува през цялата година

Рилски манастир „Свети Иван Рилски“ е сред най-значимите културни паметници в България, символ на страната, включен в Списъка на световното наследство на ЮНЕСКО.

“Културното наследство в Родопите и наслагването на седем цивилизации е огромен ресурс за България. По тези показатели страната ни се нарежда на трето място по културно-исторически ценности след Италия и Гърция“. Това каза заместник-министърът на туризма проф. Мариела Модева, която участва в националната дискусия „Чудесата на България“ в Кърджали. Според нея когато представителите на държавата, местната власт, на Европейския парламент и кметовете работят заедно, е ползотворно за туристическия бранш. 

Тя посочи, че в Министерството на туризма има приемственост

България да бъде утвърждавана като целогодишна дестинация.

Културният туризъм е на първо място за постигане на тази цел. Министерството обръща специално внимание на регионалните брандове и на макрорамката, която се задава от Европа - включително и за новия Баухаус.

Културният туризъм може да се практикува през цялата година и на цялата територия на България. „Ние сме в туристически регион Родопи. Това, което правим като акцент в общия рекламен микс за България, е да представим културния туризъм, за да повишим осведомеността и информираността извън страната ни, защото ние се заблуждаваме, че всеки е запознат с наследството, което притежаваме, но това не е така. При моите срещи с различни посланици те казват, че

България не е така разпознаваема като Италия и Гърция“,

отбеляза заместник-министър Модева.

А културният туризъм създава условия у нас да идват хора с по-висок социален статус. Тези туристи трябва да се превърнат в посланици на България. Формирането на образа на дестинация България не се осъществява само по официалните канали. Ако в новините се виждат негативни неща, език на омразата, нестабилност, ясно очертани линии на разделеност - това отблъсква и туристите, и инвеститорите. 

Проф. Модева обърна специално внимание на

плана за развитие на културния туризъм и разработени регионални брандове.

Нова стратегия е България чрез добрия си туристически продукт да бъде представена пред целеви перспективни пазари чрез дигитални платформи. Екипът на Министерството на туризма е отворен за сътрудничество, за подготовка на проекти, но без взаимодействие с министерството на културата и без местната власт няма как да бъдат реализирани маршрутите за културен туризъм.

Проф. Модева подчерта, че за да останат младите хора в България, е необходимо да получат грижа, качествено образование, възможности да се развиват, като получават кариерна перспектива и добро заплащане. „Проблемът не е в това границите да са отворени. А регионите да се развиват така, че младите да пътуват, но и да се завръщат в нашата страна“, подчерта  заместник-министърът.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във