Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Козметичните фирми са притиснати от спад в поръчките

Ковид кризата намали потреблението на козметични средства през последните дванадесет месеца. След като не ходим на работа няма такава голяма нужда  от тях. Някои фирми  пък се пренасочиха към нови разработки и стоки. Липсата на изложеия и затворените магазини свиха производството на такива продукти, съответно и приходите на козметичните фирми. 

"Българска роза" АД - Карлово се възползва от някои свои предимства и стоки и мениджърите на компанията съобщават, че прогнозата за продажбите през януари е изпълнена. Приходите на предприятието за производство на етерични масла и козметични продукти за първия месец на тази година са в размер на 157 хил. лева. Разчетите за януари бяха за продажби за 140 хил. лева.

"Българска роза" АД обявява неокончателен финансов резултат за януари тази година – загуба в размер на 50 хил. лева.

Прогнозата  на мениджърите на карловската фабрика е за продажби през февруари тази година в размер на 224 хил. лева и с натрупване от началото на годината 381 хил. лева.

"Българска роза" АД изнася своята продукция в редица страни, част от суровините и материалите, който работи са внос от ЕС и трети страни. Предвид факта, че разпространението на Ковид-19 е поетапно в различни части на света, което налага ограничаване на придвижването на товари и хора, това неминуемо се отразява на износа на готова продукция, вноса на суровини и материали, а така също и на туристите, които са голям потребител на тези продукти.

През първите шест месеца на миналата година основен дял в продажбите на готова продукция на карловската фирма се пада на продукт, който от години присъства в портфолиото на дружеството, но доби изключителна популярност и търсене поради опасността от зараза с Ковид-19., а именно гел за почистване на ръце на спиртна основа с аромат роза и лавандула. С грижа за здравето и желание да отговори на търсенето и повишения интерес, специалистите в отдел "Иновации и Развитие" са разработили и нови продукти с антивирусни и антисептични свойства.

 

Прогнозите

на мениджърския екип на "Българска роза" АД за първо тримесечие на 2021 г. са за спад в общите приходи от продажби спрямо първо тримесечие на миналата година поради усложнената обстановка във връзка с Ковид-19, в резултат на което има спад в поръчките на основните ни дистрибутори, както в страната, така и в чужбина.

Facebook logo
Бъдете с нас и във