Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Коронавирусът забавя началото на летния туристически сезон

Лятото тропа на вратата, и въпреки кризата от коронавируса, морските ни общини не спират подготовката за посрещане на гости и и туристи. Ясно е, че ще отнеме време, докато туризмът тръгне с темповете, с които е бил преди обявяване на извънредното положение.

Новините също подкрепят тези размисли. Кметът на Бургас съобщи, че за летище Бургас са отменени 150 полета, планирани за месец юли. Един от най-големите оператори - английска авиокомпания, е отложил полетите от 1 юли за 15 юли, немски, полски компании са удължили с 10-15 дни изпращането на туристи. А това ще наложи и началото на летния сезон за по-късно.

Въпреки това в Бургас не спират подготовката. Градът ще се рекламира като туристическа дестинация със своя индивидуална графична визия. Тя бе избрана сред общо 100 предложения, съобщават от общината в морския град. Автор на излъчения като победител проект за графична идентичност на бранд Бургас е Невена Колева от София.

"Предложенията бяха изключително добри и със сигурност са затруднили журито.  Общината планира изложба с всички проекти. Отправяме покана към бургаския бизнес да се запознае с графичните концепции, те са подходящи за различни прояви", съобщи заместник-кметът по култура, туризъм и спорт Диана Саватева.

В Община Варна пък започнаха процедура по изработване на Програма за развитие на туризма в община Варна 2021 - 2030. В заданието за изработка ще бъдат включени и действия в краткосрочен и средносрочен план за възстановяване на последиците от пандемията COVID-19 в сектора. Това съобщиха от пресцентъра на общината. За целта ще бъде съставена работна група с активно участие на браншовите организации. В края на миналата седмица кметът Иван Портних проведе първите две работни срещи с представители на туристическия бранш, посветени на сезона и възможностите за справяне с кризата, по време на която бяха обсъдени различни икономически мерки.

В момента рекламата на дестинация Варна е съсредоточена основно в дигиталната сфера, с активно използване на всички възможности за онлайн комуникации.

Международен информационен бюлетин с актуална информация за живота във Варна изготвя два пъти в месеца. Той се изпраща до градовете-партньори на Варна, до всички почетни и генерални консули на България в чужбина, до всички посолства у нас и до българските посолства в чужбина. В началото на летния туристически сезон, акцентът бе положен върху отличните условия за туризъм във Варна и региона и отличните резултати в борбата с пандемията. Предстои създаване на рекламни филми за Черноморието, съвместно с Министерството на туризма.

Facebook logo
Бъдете с нас и във