Банкеръ Daily

Управление и бизнес

"КОРАДО-България" прави пробив на германския пазар

Иржи Ржезничек

"КОРАДО-България" прави пробив на германския пазар. В момента компанията, произвеждаща стоманени панелни радиатори, е близо до окончателна сделка с "голям клиент", каза по време на представянето на финансовия отчет за 2017 година председателят на Управителния съвет и изпълнителен директор на българското дружество Иржи Ржезничек.

Сделката в момента се финализира и ще бъде за "обемна и много взискателна". В Германия ще бъдат продавани стоманени панелни радиатори, които се произвеждат във фабриката в Стражица.

Името на клиента не бе обявено, но стана ясно, че той вече е поръчвал от чешката фабрика и през последните две години е изкупил 15% от произведените там радиатори за баня.

За 2017 г. "КОРАДО-България"  отново отчита върхови резултати. Предварителният финансов отчет на компанията за 2017 г. показва, че дружеството е постигнало 63% ръст на печалбата преди данъчно облагане, 30% увеличение на продажбите и 14% повече продадени броя радиатори в сравнение с 2016 година.

С печалба от 5.311 млн. лева и продажби в размер на 42.630 млн. лева, изминалата 2017 г. заема първо място по финансови резултати на годишна база в историята на дружеството.

По този повод от чешката "КОРАДО Груп", мажоритарен собственик на "КОРАДО-България", заявиха, че са много доволни от представянето на българското предприятие. За пореден път то потвърди своята дългосрочна жизнеспособност и все по-голямо значение за групата, заяви главният изпълнителен директор на чешката компания майка Войтех Чамек.

Той обърна внимание и на факта, че отличните резултати на „КОРАДО-България” са постигнати въпреки покачващите се през последните години цени на стоманата. За сравнение този фактор се е отразил по-сериозно на групата като цяло и тя е завършила 2017 г. с резултати, които са по-ниски от тези през 2016 година.

Чамек припомни също, че през изминалата година "КОРАДО-България" бе една от най-силно представящите се компании на Българската фондова борса. Осъществени бяха важни стъпки като влизането в премиум сегмента на борсата и сключването на договор за маркет мейкърство с "Елана Трейдинг". За последните 3 години цените на акциите на българското дружество нарастнаха 4.2* пъти.

Facebook logo
Бъдете с нас и във