Банкеръ Daily

Управление и бизнес

"Корадо-България" инвестира само в проекти, които спестяват разходи

Производителят на стоманени панелни радиатори "Корадо-България", част от чешката "КОРАДО Груп", приключи 2020 г. с нетна печалба в размер на 4.59 млн. лв.  въпреки трудните икономически условия и постоянно нарастващите цени на основните материали, използвани в производството. "Тези резултати показват устойчивост в развитието на компанията и утвърждаваща се тенденция за непрекъснато усъвършенстване", коментира Иржи Ржезничек, председател на Управителния съвет и изпълнителен директор на "Корадо-България".

Цeлият бизнес, включително индустрията за производство на радиатори и вентилационни системи, през миналата година бяха силно повлияни от различни фактори, като Covid ситуацията, предизвиканите от нея европейски и други ограничения, променливи цени на суровините и други. "Ето защо основното предизвикателство не само за "Корадо-България", но и за цялата група "КОРАДО", беше да поддържаме производството  си и ние го направихме", отбелязва изпълнителният директор на групата Войтех Чамек.

През изминалата година компанията инвестира само в онези проекти, които спестяват разходи, подобряват производителността, подобряват живота на служителите или предотвратяват технологичния престой. "Всички други инвестиции бяха задържани, тъй като имаше по-висок приоритет - да се осигурят дивиденти за инвеститорите, тези, които пазят парите си в "Корадо-България" и ни се доверяват. За нас поставянето на дивидентната политика на едно от първите места по важност е въпрос на принципи, въпрос на чест", допълва Войтех Чамек.

"Корадо-България" разпредели бонус акции вече два пъти (през 2013 и 2017 г.). "Не е изключено, за да повишим ликвидността и да покажем подкрепа за местната инвестиционна общност, да го направим отново", прогнозира Чамек. Според него такава стъпка може да бъде обмислена през втората половина на тази година.

Както е известно, нивото на дивидентите в крайна сметка подлежи на одобрение от общото събрание на акционерите. Следващото е свиквано за 19  май. Предложението за разпределение на печалбата, направено от ръководството, е същото като през 2020-а (общо 0.29 лв. за акция; 0.1 лв. вече платени).

"Корадо-България" произведе 428 337 панелни радиатора през миналата година, с леко понижение в сравнение с онези 455 025 броя през 2019-а. Заслужава да се отбележи, че през втората половина на 2020 г. спадът в продажбите е нулев.

На вътрешния пазар "Корадо-България" продаде 11 415 броя отоплителни тела, което представлява около 2.1% от общите продажби на партньори от ЕС и на страни, извън Европейския съюз. Това стана възможно благодарение на помощта на компанията майка и нейните канали за дистрибуция към пазарите в Западна и Централна Европа, които не  бяха толкова засегнати от пандемичната криза, както пазарите в Източна и Южна Европа. 

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във