Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

Конкурсът за билбордовете разбуни духовете в столицата

Над 1.7 млн. лв. губи на година Столичната община от прекратяването на конкурса за малките рекламни пана, заяви председателят на Асоциацията за външна реклама Георги Ненков. Странно е само защо от организацията реагират едва сега, след като общинските съветници от комисията по бюджет и финанси решиха преди две седмици да прекратят процедурата малко преди отварянето на ценовите оферти и да обявят нова.


Според бизнеса прекратяването на конкурса за рекламните пана до 4 кв. м, в който документи подадоха общо 13 компании, е неправомерно и немотивирано. По закон това може да стане само ако нито една от офертите не отговаря на условията в тръжната документация или ако въобще нямало допуснати кандидати. Нито едно от тези обстоятелства обаче не е налице.


Освен това общинският съвет е възложил на кмета в срок от 15 дни да издаде заповед за премахването на незаконните рекламни пана. Въпросът е как ще стане това, след като през последните години на няколко пъти бяха издавани подобни разпоредби без никакъв резултат. Отдавна стои нерешен и проблемът с незаконните реклами върху телефонните кабини, обясниха от рекламната асоциация, за които не е проведен търг.


Участниците в конкурса за малките рекламни съоръжения се заканиха да обжалват заповедта на столичния кмет заради гаранциите, които са внесли. Те са за над 5 млн. лв. и са били блокирани от общината цели 13 месеца.


Предложението за прекратяване на наддаването бе внесено от Георги Кадиев (БСП) още преди няколко месеца, като мотивите му бяха, че търгът е опорочен. Изненадващо Кадиев бе подкрепен единодушно и от съветниците на ГЕРБ, които иначе досега твърдо отхвърляха подобна възможност. Междувременно, независимо от критиките на социалистите, класирането за големите билбордове бе одобрено и предложено за подпис на кмета Йорданка Фандъкова.

Facebook logo
Бъдете с нас и във