Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

КОНЦЕСИЯТА ЗА МАГИСТРАЛА ТРАКИЯ ПАК ВЛИЗА В ЕВРОПАРЛАМЕНТА?

Ще отправим устно питане в Европарламента за магистрала Тракия с оглед последното решение на Върховния административен съд, който пусна сделката с българо-португалския консорциум, е заявила холандската евродепутатка Елс де Гроен. Според нея концесия, дадена без търг, по никакъв начин не отговаря на европейските стандарти и може да спъне България за членството й в Европейския съюз.
Междувременно бившият строителен министър Валентин Церовски, който на практика подписа договора за аутобана, обяви, че автомагистрала Тракия не е проект на едно или друго правителство, а на България. И че отпадането на страната ни от надпреварата за домакинство на Зимните олимпийски игри през 2014 г. за пореден път е показало колко зле е българската пътна инфраструктура. Този проблем не може да бъде решен, без да бъдат включени възможностите на частните инвеститори, каза още Церовски, допълвайки, че консорциумът е бил замислен в този си вид много преди той да стана министър. По думите му, португалските фирми са били заведени за първи път на среща с неговия предшественик Костадин Паскалев от директора на Техноекспортстрой и с предложение за финансова схема, която според тях е можела да реши проблема за построяването на автомагистрала Тракия. Костадин Паскалев тогава е направил аргументиран доклад, в който е препоръчвал отдаването на концесия без търг на компании с възможности да осигурят съответните финансови ресурси. Когато станах министър - посочи Церовски - директорът на Техноекспортстрой направи всичко възможно да приема тези фирми и да ги изслушам. Тогава на мен ми се стори логично схемата, която те предлагат, да бъде разработена и аз не възразих българските компании да продължат да работят по проекта на автомагистралата.

Facebook logo
Бъдете с нас и във