Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Комитова ще се среща само със собствениците на пътните фирми

МРРБ: Регионалният министър Виолета Комитова и нейните заместници - Иван Шишков (вляво) и Валентин Граматиков (вдясно)

Министерството на регионалното развитие ще се среща само със собствениците на пътните фирми. Това каза на брифинг служебният регионален министър Виолета Комитова. Тя посочи, че в последните четири месеца са се провели срещи с работници, профсъюзи и представители на браншовата камара "Пътища". И изтъкна, че целта е договорните отношения да бъдат уредени и работата да продължи.

Регионалният министър заяви още, че се знае кои са протестиращите фирми, но не и кои са техните собственици. "Имаме сведения от Министерството на труда, че в строителния сектор няма съкратени работници, няма хора без заплати. Запознали сме се с трудовото законодателство. Ако една фирма е затруднена финансово, работодателят е задължен да плаща до 60% от заплатите на своите работници, но не по-малко от минималната заплата. Пътните фирми не са ощетени откъм заплати“, увери Комитова и изрази мнение, че протестът е с цел да се нагнети обществено напрежение. "Не знам за какво беше днешният протест, чувах музика. Не разбрах за какво протестират, помислих, че е дошъл 9 септември", допълни тя.

Регионалният министър още сутринта покани собствениците на фирми, участващи в протеста, за да се обсъди създалото се напрежение. Но "представители" на фирмите обявиха, че Комитова не се е явила на уговорената среща. Те определиха действията ѝ като "подигравка" и поискаха оставката ѝ.

По-рано днес от МРРБ предложиха споразумение, според което дължимите от държавата средства към пътностроителните фирми да бъдат изплатени в разумен период напред - при договореност през бюджетите за 2022-ра и 2023 година.

От министерството открили в пътния бранш много дълбоко разделение. "Първо, в България има повече от 21 000 фирми, които се състезават на свободния пазар. Те работят в пазарна икономика. Двайсет и няколко фирми работят в непазарни условия. Те получават пари предварително, без обществени поръчки", изтъкна ресорният министър. "Второто разделение е в групата само на фирмите, които се занимават с пътно строителство. Неслучайно тази седмица тук имаше два протеста: във вторник - на фирмите, които не са получавали аванси и са работили по пътищата на България, в петък - протест на фирми, които са получили много аванси. Това разделение го заварихме като наследство, то е произведено от действията на много управляващи хора преди нас, от еднолични решения, от начини на работа и раздаване на пари без съответните санкции", допълни тя.

Според нея не е вярно твърдението, че целият строителен бранш протестира. Тъй като в целия строителен бранш по данни на НСИ работят повече от 155 000 българи и повече от 21 000 фирми. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във