Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Комитова прави трети опит да смени управата на "Автомагистрали"

Строителният министър Виолета Комитова ще направи трети опит да смени ръководството на държавното дружество "Автомагистрали". В понеделник МРРБ отново ще внесе документи за вписването на временното ръководство, след като предишните два опита бяха блокирани от съда.

Подобно на икономическия министър Кирил Петков и Комитова назова поименно съдийката Мария Вранеску, като магистратът, който е спрял рокадите в "Автомагистрали". Строителният министър поясни, че съдия Вранеску е спирала вписванията на новите ръководства на Александровска болница, Българската банка за развитие и два пъти на управата на "Автомагистрали".

"Аз вече виждам четири намеси на Мария Вранеску", заяви министър Комитова и допълни, че бившият изпълнителен директор на „Автомагистрали“ Стоян Беличев е по-влиятелен от министъра на регионалното развитие към днешна дата. По думите на министърката Беличев и съдия Мария Вранеску много се тревожат, че иска за 15 дена да сложи временно ръководство на държавната фирма. 

Виолета Комитова постави акцент и върху авансово платените средства за изграждането на магистрала "Хемус". През седмицата инспекция на Комитова установи, че за един участък от аутобана са предплатени 84 млн. лв., като за отсечката няма проведени отчуждителни процедури, което означава, че реалното строителство може да започне след една или дори три години. Сега тя посочи, че това крие огромен инвестиционен риск парите да се изгубят, фирмите да фалират и нищо да не се построи.

"Този риск аз не бих го предприела, ако парите бяха лично мои. Това е все едно да си купите мебели сега за къща, която ще построите след пет години", коментира пред БНР строителният министър.

Комитова съобщи, че предстоят срещи с фирмите, които са получили авансови плащания.

"Фирмите са доста. Една по една те ще дойдат при мен да поговорим. Те трябва да си завършат работата по договорите... Държавата отделя много пари за строителство на пътища, а ние всички сме инвеститори в тези пътища, защото се дават пари от бюджета. От друга страна обаче строителните фирми се оплакват, че парите са малко и това се отразява на качеството. И двете страни са прави. Знаете ли защо се получава така? Защото между тези две има една дупка, в която се е наместило едно невидимо явление, наречено корупция. Тя няма партия, няма цвят, няма мирис, тя е невидима, тя е потайна, тя е коварна. Тя се извършва от хора, които имат власт. Те не се страхуват от прокуратура, от съдебна система, затова си позволяват да извършват корупция", обобщи регионалният министър Виолета Комитова.

Нейната амбиция е да се прекрати т.нар. "ин-хаус" възлагане и държавата да се върне към обществените поръчки.

Facebook logo
Бъдете с нас и във