Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Комитова: Не съм сигурна, че протестиращите са без заплати

Служебният регионален министър Виолета Комитова не е убедена, че протестиращите пред ресорното министерство са работници, останали без заплати. Тя дори не е сигурна, че това са пътни строители и изобщо от кои фирми са. "Има страхотно разделение между фирмите. Такива, които са получавали аванси от 1,4 млрд. лв., и такива, които не са. Което ме кара да мисля, че протестиращите пред МРРБ или не са работници, или не знам от кои фирми са. Не сме сигурни дали са получавали, или не заплати. Поради тази причина няма да разговарям повече с посредници. Това до нищо не води", заяви Комитова. Тя посочи, че в Агенцията по труда не се забелязват масови съкращения в строителни фирми.

"Кризата не засегна строителния бранш. Тези хора, които казват, че нямат заплати, трябва да се представят кои са. Никой от нас не разбра кои фирми протестират, колко са тези фирми. Откъде да знаем дали е вярно, че тези хора нямат заплати. Не го приемам за чиста монета. Имахме два протеста – във вторник и в петък. Във вторник протестираха фирми, които не са получавали аванси от пътното строителство. В петък протестираха фирми, които са получили аванси. Това разделение не сме го произвели ние, а е наследство от предното управление", обясни министърът в ефира на Нова телевизия. 

Комитова подчерта, че е поканила на среща собствениците на фирми, които протестират. Те са били поканени в четвъртък. "Вечерта от браншовата камара ми отговориха: "Вие със собствениците няма да се срещате, фирмите си имат директори, има си и браншова организация." Бях предупредена, че те няма да се появят, а ще се появи браншовата камара. От понеделник ще преговаряме само със собствениците на фирми. Разговорите ще бъдат открити, ние ще си уредим отношенията, но трябва да има диалог", изтъкна тя. И показа данни за изплащане на авансови суми към няколко групи фирми. По думите ѝ те са взели предварително 1.4 млрд. лв.,  а са изразходили 900 млн. лв. 

"Нищо не им дължим. Те са взели веднъж аванс, а сега искат още 900 млн. лв. Върху аванса, да им платим още? Те имат излишък, затова при тях няма съкратени работници. Когато се запознаем кои са фирмите, ще проучим и колко работници са ощетени. Защото този протест може да изпълнява няколко други задачи. Първо - да раздели протестиращите фирми. Второ - да раздели пътните строители от другите строителни фирми. В България има над 21 000 строителни фирми с над 155 000 работници. Те са много повече, защото това е броят на официалните. От всички 21 000 - 21 протестират, тези от пътното строителство. Останалите фирми работят от години в пазарни условия, състезават се за поръчки, цена и качество. 21 фирми от пътния бранш от години работят без поръчки, без да се състезават, с пари, получени авансово, и с 5-годишни договори. Това е допуснато от предишното ръководство и на държавата, и на Агенция "Пътна инфраструктура", уточни регионалният министър.

Комитова изтъкна, че ведомството иска да работи с тези български фирми. Според нея обаче от първия ден те воюват със служебната власт.

Facebook logo
Бъдете с нас и във