Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

Комисия иска спиране на Булка-та

Етичната комисия към Националния съвет за саморегулация реши, че скандалният клип на деликатеса Булка нарушава текстове от Етичния кодекс за реклама и търговска комуникация в частта му за благоприличие, социална отговорност и правдивост. Според наблюдаващия орган в сценария на клипа било очевидно, че се набляга на съблазнителния женски сексапил, подчертан с всички възможни средства.


Комисията смята, че атрибути като червилото, кройката на роклята, плътно следваща извивките на красивото и щедро женско тяло, силно изрязаното деколте с леко подаваща се от него бяла дантела и конкретните действия - изпускане на парче от продукта между гърдите на жената, изваждането и поднасянето му в устата на мъжа напомнят на една от най-известните еротични сцени в киното от филма Девет седмици и половина. За общото внушение на клипа допринасяла и мелодията, издържана в чалга стил.


От комисията изтъкват, че крайният резултат от клипа личи най-ясно в отзивите, поместени в интернет и в някои статии, в които присъстват определения като пошло, вулгарно, гнусно и нечистоплътни асоциации, независимо от желанието на авторите да избегнат подобни внушения. Етичната комисия препоръчва на производителя Фикосота Синтез ООД да спре рекламата и да консултира проектите си за бъдещи реклами с Националния съвет.


Съветът за електронни медии също взе отношение по казуса и сезира Комисията за защита на конкуренцията. Последната трябва да реши дали рекламата на Булка заблуждава потребителите.

Facebook logo
Бъдете с нас и във