Банкеръ Daily

Управление и бизнес

КЕВР не видя нарушения в ценообразуването на ноемврийските сметки на "Топлофикация София"

Няма нарушения в ценообразуването на ноемврийските сметки на "Топлофикация София", показва резултатът от извънредната проверка на Комисията за енергийно и водно регулиране. Проверката бе инициирана след медийни публикации, съдържащи сигнали на граждани, които са получили с до 50% по-високи сметки за ноември 2020-а в сравнение със същия период предходната година.

В доклада на регулатора се посочва, че на база предоставените данни и документи, включени в проверката, дружеството е изпълнило всички законови и нормативни изисквания при формиране на ноемврийските сметки.

В рамките на проверката от дружеството е била изискана информация по 11 точки, обхващащи всички данни за потреблението на топлинната енергия от клиентите през месец ноември.

В няколко последователни точки е посочено, че издадените фактури от „Топлофикация София“ отговарят по обем и съдържание на Общите условия и са изготвени при коректно прилагане на определените от КЕВР цени за съответния период.

С изготвянето на ноемврийските сметки и анализиране на изходните данни е станала видна завишената консумация на потребителите на топлинна енергия за посочения период.

Своевременно е започнала разяснителна кампания на данните за потребление, консумация и формиране на фактурите на потребителите. В рамките на кампанията била предоставена и сравнителна информация за настоящия и предходните отоплителни сезони.

Подробна разяснителна информация за размера на произведената и подадена топлинна енергия ще бъде предоставяна ежемесечно на клиентите през отоплителния период на 2020 - 2021 г. Данните ще дадат възможност на клиентите да сравнят потреблението си в настоящия и предходния отоплителен сезон и да планират разходите си спрямо изменението на потреблението на топлинна енергия, уточняват от КЕВР.

Всеки потребител може да намери подробна информация за общата подадена топлоенергия до абонатната станция, отчетената средномесечна температура и денградусите и на 2-ра страница в съобщението към месечната фактура. В данните и поясненията за изготвянето на фактурата са посочени и съответните показатели за предходния отоплителен сезон.

За допълнителна информация и въпроси, клиентите могат да се свържат с кол центъра на компанията на телефон 0700 11 111, да изпратят запитване във Фейсбук страницата www.facebook.com/www.toplo.bg или на имейл: [email protected] и [email protected]

През декември от "Топлофикация София" побързаха да публикуват обяснение за солените сметки. Техният анализ обаче отчиташе около 29% повишение на консумацията на топлинна енергия през месец ноември 2020 г., в сравнение със същия период предходната година.

Като причина за повишението от дружеството посочиха ранното застудяване, започнало още през октомври и че парното е било пуснато 5 дни по-рано в сравнение с 2019 г., когато отоплителния сезон е започнал на 5 ноември. Също така температурите през ноември 2020 година били по-ниски в сравнение със същия период през 2019-а.

Като оправдание за надутите сметки бе използвано и преминаването на учениците към онлайн обучение, което се случи на 29-и октомври за гимназиалните класове, а по-късно и за останалите ученици.

Facebook logo
Бъдете с нас и във