Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

КАРЛСБЕРГ БЪЛГАРИЯ ЗАПАЗВА ТЕМПОТО

Ръст на продажбите от 12 на сто е постигнала Карлсберг България за първите два месеца на 2008 г., в сравнение със същия период на миналата година, съобщи компанията. Успешните резултати са постигнати в условия на стагнация на пазара на бира у нас, който се е свил с 2% в сравнение с продаденото през януари и февруари миналата година, твърди статистиката на Съюза на пивоварите в България.
Пазарният дял на Карлсберг България достигна 31%, което е с 4% повече спрямо изминалата година. Всички марки бира на компанията отбелязват ръст на продажбите, а близо една пета от изпитото у нас пиво тази година е с марката Шуменско. Продажбите на тази марка за януари и февруари 2008-а са се увеличили с близо 17% в сравнение със същия период на миналата година. Вярваме, че положителната тенденция ще се запази и до края на годината. Шуменско беше първата марка бира, която пусна нова опаковка на пазара у нас през тази година. Бутилката е с емблематичната за Шуменско лесноотваряща се капачка с халка и вече е в магазините в големите градове, а до дни ще бъде в търговската мрежа в цялата страна.
През 2008 г. се очаква близо три пъти да нарасне и капацитетът на производство на наливна бира в шуменската пивоварна. Това ще стане с пускането на новата линия за кегове, която ще заработи през май, като по този начин ще се посрещне засиленото търсене по време на летния сезон. Новата линия е само част от реконструкциите и оптимизациите в завода в Шумен, които предстои да бъдат направени през настоящата година. През май ще бъде напълно завършена и новата складова база с площ от 1000 кв. метра. В момента се работи и по подобрения на сградата на варилната инсталация на пивоварната. Всички тези проекти са включени в цялостния план за модернизация, за реализацията на който Карлсберг България ще инвестира над 20 млн. лв. през следващите три години.
Карлсберг България е най-бързо развиващата се бирена компания у нас. Тя постигна близо 25% пазарен дял за 2007 година. През последните три години пазарният дял на Шуменско се е увеличил близо пет пъти. Според официалните данни, това е най-динамично развиващата се марка бира у нас, като ръстът в продажбите й за миналата година спрямо 2006-а е близо 22 на сто.

Facebook logo
Бъдете с нас и във