Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Камарата на строителите обвини Комитова, че не разбира от инвестиции

Виолета Комитова

Да се говори за злоупотреби по линия на авансовите плащания, инженеринга и конкретните дейности в големите държавни поръчки без да се коментират конкретни проекти е погрешно и манипулативно, обяви Камарата на строителите в България на брифинг, след като през миналата седмица екипът на министър Виолета Комитова обяви, че са открити множество лоши практики в строителството с държавни пари у нас.

"Г-жа Комитова не разбира този инвестиционен процес“, заяви Валентин Николов от КСБ и подчерта, че  са спрени всички плащания към бранша, не се одобряват актове и не се обявяват решения на комисиите по ЗОП и АПИ и това създава верижна реакция по линия на заплатите и снабдяването.

Камарата беше категорична, че ваденето от регионалното министерство на заделените по времето на ГЕРБ пари за АМ „Хемус“ излага на риск целия проект.

"Ние с политика не се занимаваме и нямаме намерение да се занимаваме, но нещата минаха всякакви граници. Най-обидно беше принизяването на тези стотици хиляди хора в роби. Ние не сме собственост на никого“, подчерта Валентин Николов. 

Илиян Терзиев от Камарата посочи, че държавата дължи 6-700 млн. лв. на строителите и вероятно има още около 300 млн., които фирмите се страхуват да актуват, защото трябва да плащат ДДС за транш, който не се знае кога ще получат.

На 2 юли 

Никой не спира строителството на магистрала „Хемус”, заяви в предаването „Здравей, България“ на Нова телевизия министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова. Важно е обаче кой би могъл да го направи, подчерта министърът. Могат да го спрат фирмите, които могат да кажат на работниците си, че нямат пари за заплати. Това ще бъде лъжа, защото имат много пари, но е възможно този процес да се случи по други причини. Искам да кажа на работниците, че фирмите имат пари.

Регионалният министър министър Комитова подчерта в телевизионно интервю, че никой няма интерес да спре изграждането на магистрала "Хему" и изрази учудване, че темата се повдига в този момент. Тя заяви, че  АМ „Хемус“, без значение от цената, трябва да се завърши, защото е важна за Северна България и целия народ. „Ако остане незавършена, ще ни излезе пет пъти по-скъпо“, категорична бе министър Комитова.

Регионалният министър обясни, че от АМ „Хемус“ остава да се изгради трасето между Боаза и област Шумен, разделено на 9 участъка. За първите 6 с постановление на Министерския съвет са одобрени 1,95 млрд. лв. За участъците от 7 до 9 с друго постановление са осигурени още 1,8 млрд. лв. В момента строителство тече само в участъците 1, 2 и 3, тъй като са единствените с разрешение за строеж.  В останалите такова не е започвало, така че няма как да се спре нещо, което не е започнало, обясни  министърът.

Facebook logo
Бъдете с нас и във