Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Какво реши транспорната комисия в Европейския парламент

Нови разпоредби за борба с фирмите "пощенски кутии", подобряване на прилагането на правилата за каботаж и предотвратяване на измами в автомобилния транспорт бяха приети от комисията по транспорт в четвъртък. Това гласи официалното прессъобщение на Европейския парламент за гласуването на пакета "Мобилност". 

"Евродепутатите искат транспортните фирми да имат право да осъществяват доставки в страна от ЕС три дни след трансгранична доставка, за да се подобри изпълняемостта и да им помогнат, така че да няма "празни курсове". Сегашните правила позволяват три подобни операции в седмицата", се казва в съобщението. 

Уточнено е, че комисията е решила, че превозните средства трябва да се зареждат или разтоварват веднъж на всеки четири седмици в държавата-членка, в която е регистрирано транспортното предприятие. Това решение бе един от поводите за протеста на българските превозвачи в Брюксел. 

Намаляване на фирмите с пощенски кутии и злоупотреба с микробуси

За да се справим с въпроса с фирмите "пощенски кутии", автомобилните превозвачи трябва да представят доказателства за значителни дейности в държавата-членка, в която са регистрирани. Чрез увеличаване на броя на фирмите, които използват леки търговски превозни средства (LCV), членовете на ЕП предлагат компаниите, използващи леки търговски превозни средства над 2,4 тона за международен транспорт, също да спазват правилата на ЕС за превръщането им в автомобилен превозвач, за да се избегне изкривяване на пазара.

Проследяване на "черната овца", намаляване на бюрокрацията и проверки на спазващите закона компании

Членовете на ЕП искат електронните документи и цифровите технологии да се използват по-ефективно, за да се облекчи тежестта за водачите и да се намалят времето за проверка на пътищата. Националните власти следва да засилят трансграничното сътрудничество, за да помогнат при идентифицирането и съсредоточаването на компаниите с лоши данни, като същевременно намалят броя на случайните проверки на спазващите закона оператори, се отбелязва също така в съобщението на Европарламента.

От пресцентъра потвърждават, че два от докладите по пакета "Мобилност" не са приети от комисията. Координаторите на комисията следва да преценят как да продължи законодателната инициатива на следващата си среща. Конкретна дата и час обаче не е оповестена

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във