Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Какво купуваме и какво отчита четецът на касовия апарат?

Нелоялните търговски практики продължават да ограничават правата на потребителите. Измамите с обявяването на цената скъсиха разстоянието до КЗП. Вече не са на 200 метра, а пред самия вход на инспекторите. Това съобщиха от пресцентъра на Национална асоциация за защита на потребителите.

"Проблемите с маркирането на продуктите на тъмно продължават. Какво купуваме и какво отчита четецът на касовия апарат си остава проблем. Дали съответстват или не е като рулетка, но винаги плащаме", казват от асоциацията.

Екип на асоциацията направи експеримент.  През уикенда ползва пакет на туроператор до Черноморието. За двете нощувки и закуските в хотела нямаше рекламация. Туроператорът коректно бе рекламирал пакета. Но когато седнали да обядват, избирайки си капанчето с гледка към морето, се появил проблем. 

"Единият от нас си поръча чернокоп с гарнитура картофи, а другият сафрид с картофи. След като момчето сервира порциите беше трудно да разберем кой коя порция е поръчал, тъй като и в двете имаше еднаква риба. На въпроса кое е чернокоп и кое е сафрид, момчето което сервира вдигна рамене и каза „и на мене ми е трудно да определя. Във фризера всичко е силно заскрежено и изглежда еднакво. Ако искате елате и вижте и ако може да направете разлика Вие". Здраве да е – обядвахме с еднаква риба без да сме сигурни дали е дребен чернокоп или едър сафрид, но поне обслужването бе любезно", разказаха инспекторите. 

След обяда екипът провери няколко магазина за дрехи и обувки. Там стоеше надписът „50% сезонно намаление”. От кога до кога важи това намаление ни беше трудно да си представим, но на въпроса към търговеца „до кога ще бъде?”, той спокойно отговори „докато дойдат туристите и ги купят”. 

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във