Банкеръ Daily

Атанас Лазаров пред „Банкеръ“:

Как пандемията промени PR бизнеса

Коронакризата  успя да блокира почти всички индустрии. Въпреки това, PR-бизнесът на услуги, който е вторичен и зависи от тях, а също така от инвестициите и търговията, като че ли най-бързо се адаптира към новите условия.

„Светът, хората и клиентите вече не са същите. Докато коронавирусът се разпространяваше по света, аз и моят екип взехме решение да промотираме бизнеса и услугите по дигитален начин. Така например, успяхме да вдигнем онлай продажбите на един от най-здравословните ресторанти в София, чрез живи включвания на изпълнители, които пък го промотираха”, разказа пред „Банкеръ“ PR специалистът Атанас Лазаров.

Комуникацията във време на COVID-19: силата на социалните медии

Според Лазаров социалните медии са водеща сила. Той и екипът му продължават да насърчават клиентите си да обръщат по-голямо внимание именно на тях. На мнение е, че нашето глобално общество стои на ръба на технологична революция, която основно ще промени начина ни на живот, работа и взаимоотношенията помежду си. А новата дигиталната ера значително вече улеснява работата им, защото проектите лесно и бързо достигат до огромна аудитория по целия свят.

„Ще ви дам пример с нашето пътуване до Занзибар, което подготвях три месеца. Когато споделих видеоклиповете от дома за сираци „Бубубу“, където раздадохме много подаръци и върнахме усмивките на децата, получих незабавна обратна връзка от приятели в Армения, Румъния, Русия, Гърция, Англия, Испания и България. Медиите от различни държави поискаха информация и повече видеоклипове. Бях много щастлив, след като от Лос Анджелис една от големите телевизии нареди  България в първите челни позиции по най-добри практики - как по време на криза и пандемия, ние сме успели да направим дарение на децата в Африка“, сподели Лазаров. Той вярва, че промотирайки направеното по света, много хора ще направят същото. Именно заради това един от основните въпроси е, как трябва да използваме новите технологии, за да направим света по-добър.

Атанас Лазаров твърди, че пандемията е една възможност за специалистите по комуникации и медии да осъзнаят къде са и да обърнат внимание на малките и значими неща. „Докоснах се до такива клиенти, че ако се намирахме в нормална ситуацията, това нямаше да се случи. Комуникирайки в социалните мрежи с мои колеги от цял свят, успях да направя една глобална мрежа, в която ние си подаваме ръка“, сподели той.

Из дебрите на PR професията

„Докато са на студентската скамейка бъдещите комуникационни специалисти  изучават теория -  Кога е възникнал PR?, Кой е вождът на PR?Мисля, че за подрастващите е много важно теорията да се слее с практиката, защото именно „бойното поле“ е това, което калява. Затова смятам да издам наръчник "Как да бъдем успешни глобално?", където ще събера добрите практики в PR“, обяви Лазаров.

Тази година тенденциите ще са по-различни.

Специалистът иска да промени и освежи годината в посока глобални дестинации, като ще посещава и ще представя различни култури, забележителности и обичаи по целия свят. Вече е заснел първите си 4 телевизионни епизода в екзотична Африка, а следващите му спирки ще бъдат Куба, Доминиканската република и Египет.

Неговият фокус ще бъде насочен и към промотиране на здравословния стил на живеене.

„Наблюдавайки последствията от пандемията COVID-19, осъзнавам важността на здравословния начин на живот и сега въпросът е за това как да се подпомогне физическото и психическото здраве на хората, особено на юношите. Като гражданин и като професионалист ще подкрепям всички проекти в тази посока“, сподели още той за плановете си и допълни, че с положителна енергия приема „новото начало“ и започва с планирането и изпълнението на проектите.

Другата му цел е да представи потенциала на България като целогодишна туристическа дестинация, като ще организира иновативното събитие Digital Weekend.

За специалиста пандемичната 2020-та е повече от успешна. Освен че е отличен с Голямата награда “PR на годината 2020”, е получил и покана от голяма италианска круизна компания. Той трябва да покани инфлуенсъри от Балканите и други държави, които да отразяват и представят положителната и красивата страна на живота. Всичко това ще се случи, след като паднат ограничителните мерки, свързани с пътуванията. „Това е истинският смисъл. Няма защо да се задълбочаваме и да се затваряме в себе си, защото това е една ситуация, която ще премине“, смята той.

PR специалистът сподели , че хората имат голямо желание бързо да станат звезди и богати, а това е грешка. Според него е необходимо повече постоянство и отговорност. Ако тези качества липсват, то организацията на едно събитие отива към провал. „За мен думата „провал“ е лоша и аз не мисля за нея, когато създавам визията и концепцията на едно събитие. И наистина държа то да бъде ефективно и запомнящо се.“

Facebook logo
Бъдете с нас и във