Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Желязков оправда милионите за пристанище Варна, въпреки полемиката около Доган

Пристанище Варна ще бъде отворено за най-тежките кораби чрез удълбочаване на Варненския и Белославския залив, който проект е на обща стойност 350 милиона. Това е инфраструктура за държавата, за да могат да влизат стоки и товари, заяви министърът на транспорта Росен Желязков.

"Това не се прави заради ТЕЦ-Варна. Това не е за никой. Ние не правим пристанище, а отваряме вратата към морето. Ще направим така, че врата на България по море – Варна, да бъде отворена за най-тежките кораби, които в момента не могат да влизат”, каза още той. 

"Целта на проекта е да има удълбочаване до 13 м и по този начин транспортът поевтинява и прави нашето пристанище по-атрактивно. В момента търговската конкуренция на Черно море е там, където отиват товарите. Искаме товарите да влизат през Варна", обясни министърът на транспорта пред bTV.

Полемиката около проекта възникна, тъй като собственикът на "ТЕЦ Варна" Ахмед Доган превърна стария въглищен терминал на централата в пристанище за контейнери, зърно и т.н. 

Варненската централа бе закупена от фирма на бившия транспортен министър от кабинета "Орешарски" Данаил Папазов за близо 50 млн. евро от "ЧЕЗ Груп". На по-късен етап като мажоритарен съдружник в нея влезе почетният председател на ДПС Ахмед Доган.

Папазов твърди, че Ахмед Доган е платил около 1.4 млн. лв., за да придобие 70% дял във фирмата "Сигда", която е собственик на централата. Според бившия министър цената при сделката с почетния председател на ДПС била по-ниска, защото дружеството имало кредити и задължения.

"ТЕЦ Варна" спечели два последователни търга за студен резерв - 26.5 млн. лева през тази година и 27.8 млн. лв. през 2018 г.

Facebook logo
Бъдете с нас и във