Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Изпълнителят на тол системата с нови собственици

Австрийските фирми "Традицио–Приватщифтунг" и "ЧИЛДРЪН ЪФ ЕЛИЗАБЕТ– Приватщифтунг" искат да придобият непряк съвместен контрол върху "Капш ТрафикКом" АГ, Австрия и предприятията, контролирани от него. Кандидат-купувачите са представили своите намерения в Комисията за защита на конкуренцията, съобщиха от регулатора.

Групите, към които принадлежат придобиващите предприятия, не извършват в момента дейност в България.

Дейността на дружествата на "Капш" в България е в две основни направления:

- продукти и услуги в областта на интелигентните транспортни системи;

- продукти и услуги, спомагателни за националните тол система и система за електронни винетки.

Според уведомлението от "Традицио–Приватщифтунг" и "ЧИЛДРЪН ЪФ ЕЛИЗАБЕТ– Приватщифтунг" не се очаква операцията да окаже въздействие върху продуктови и географски пазари в страната.

Искането е КЗК да извърши оценка на концентрацията и да се произнесе с решение. Съобщението за предстоящата концентрация е изготвено от кандидат-купувачите, като КЗК си запазва правото да се произнесе с окончателно решение след извършването на цялостна оценка на тази сделка, уточняват от регулатора.

Припомняме, че "КАПШ Трафик Солюшън" ДЗЗД спечели търга за изграждане и въвеждане на тол системата у нас. В консорциума влизат дружествата "Капш телематик технолоджис България", "Капш телематик Сървисиз Полша", "Капш трафикком Италия" и "Капш трафик транспортейшън Испания", които от групата "Капш". Те са дъщерни фирми на  "Капш ТрафикКом" АД, което е регистрирано във Виена. Всъщност те нямат особени активи. Компанията майка контролира интелектуалната собственост по тол системата и всъщност е подизпълнител в обществената поръчка на Агенция "Пътна инфраструктура".

Договорът с "КАПШ Трафик Солюшън" бе сключен през януари 2018-а. Според плановете тол системата трябваше да заработи до 19 месеца, но различни проблеми отлагаха прилагането й. И така до март 2020-а, когато заради пандемията тол системата се приложи в по-ограничен вид. Управляващите тогава от ГЕРБ обещаваха от нея приходи от по около 1 млрд. лв. на година, с които да се реши проблемът с хроничното недофинансиране на ремонта и изграждането на републикански пътища именно с електронната система за събиране на таксите. А всъщност паричните постъпления са около 400 млн. лева.

Стойността на договора за изграждане на електронната система за събиране на таксите за ползване на републиканската пътна мрежа е 149.997 млн. лв. без ДДС и е един от най-големите договори за обществена поръчка у нас. Разходите ще са за сметка на изпълнителя, а след успешното й внедряване инвестицията ще се "изплаща" със събраните приходи. Очакваше се това да стане до три години.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във