Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Износът на български вина за Китай се срина

България е изнесла едва 68 961 литра вино за Китай за периода от януари до май, с което бележи спад от 14.82 процента. Това съобщава на интернет страницата си Българско-Китайската Търговско-промишлена палата. 

 

През същия период на 2020 година обаче страната е изнесла 79 247 литра. От промишлената палата отбелязват, че най-трагично през изминалата година е било положението през месец септември, когато са изнесени само 6 литра според китайските митници.

За да са максимално коректни, оттам информират, че за същия период на 2019 година са изнесени пък 263 513 литра вино. Така спадът в сравнение с 2021 годи е 3.82 пъти. "Не е възможно този драстичен спад да се основава само на проблемите с пандемията. Очевидно е, че износът и търговията на другите държави от ЕС не търпят такива сривове", категорични са оттам. 

"Не е възможно да се продава вино, без то да се рекламира. Ние, от Българско-китайската търговско-промишлена палата, ще направим всичко възможно да помогнем на българските винопроизводители да рекламират продукцията си, но ще трябва и съдействие от тяхна страна", споделят от институцията.

От Българско-китайската търговско-промишлена палата отбелязват и факта, че за разлика от България, в Китай средствата за реклама на вино на трети пазари се използват за утвърждаване на техните брандове, докато при нас се случва нещо съвсем различно.

По незнайни причини се работи с асоциациите на Гърция и не е ясно какво се рекламира. Не е ясно и как точно се "усвояват" тези пари.

Неразбираемо е и отношението на Министерството на земеделието, когато става дума за рекламиране на България. Непонятен е отказът на министерството да запишат видео послание от министър или зам.-министър до над 200 фирми от Китай, което да бъде използвано за приветствие в наш форум. По думите им от Агенцията по лозата и виното са били коректни и са създали такова обръщение. 

"Тези елементи утвърждават рекламата и отношението на държавата към сектора. Трябва да се работи целенасочено и на всички възможни нива при рекламата на българското вино", пишат от Търговската палата. 

За периода от януари до май тази година има и други интересни данни. В момента липсва износ на пенливи вина за 2021 година. Износът на вино тип Вермут на и други вина от свежо грозде с аромати е намалял 6.05 пъти през тази година.

Износът на високоалкохолни спиртни напитки е намалял 1.81 пъти в сравнение с кризисната 2020 година.

От Българо-Китайската Търговско-промишлена палaта информират, че до момента нямаме нито един производител, който да се е записал за участие в най-голямото изложение на вносни стоки в Китай.

Facebook logo
Бъдете с нас и във