Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Иван Досев отрича АПИ да е правила непозволени авансови плащания

"По преценка на министъра – това пише в заповедта за прекратяване на договора", обясни инж. Иван Досев – уволнен от управлението на Агенция "Пътна инфраструктура". В четвъртък ръководството на АПИ беше освободено.

Новият министър иска да изгради нов екип, каза бившият член на управителния съвет на агенцията. "В сайта на регионалното министерство са обаче посочени други причини за нашето отстраняване", отбеляза той пред bTV.

В съобщението на сайта пише: "Плащане на аванси за строително – монтажни работи за обекти, които нямат готовност и разрешения за строеж." Досев отрече такава причина да е била коментирана с отстраненото ръководство. Той твърди и че среща с регионалния министър не е имал.

"От съобщението не става ясно за кой договор говорят. Предполагам, че говорят за договори, по които са дадени значителни суми като аванси", отбеляза инженерът. "Не сме правили авансови плащания, които не са позволени. Не разбирам къде се отива с твърдението, че са извършени авансови плащания без проектна готовност. Договорите са за инженеринг, те включват проектиране и строителство. Нормално е авансът да се плати, ако има такава клауза в договора, и след даването на аванса да се извършат дейностите по проектирането и изграждането", каза още той.  По думите му това са суми, които се приспадат от всяка една извършена и актувана дейност: "Част от сумите отиват за строеж, част от тях – за проектиране и строителни дейности."

"Не може да се обвинява пътната агенция, че е извършила някакви плащания, при условие, че за да извършим плащанията, ние сме получили целеви средства", смята Иван Досев. "Средствата за конкретните договори идват от държавния бюджет и се гласуват с постановления на Министерския съвет. Те дори не постъпват в АПИ, а стоят в една сметка, за която разрешение се дава от МРРБ", обясни още той.

Според него агенцията не си е позволила да сключи нето един договор без санкцията на принципала.

По думите на уволнения инженер най-скъпа е магистрала "Люлин": "Цената на километър е относително понятие, което не би трябвало да се използва заради особености на терена. Колкото по-голям е броят на съоръженията и колкото по-лоша е геологията – цената се вдига."

Facebook logo
Бъдете с нас и във