Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Ивайло Московски: И да искам, не мога да направя съкращения

"И да искам, не мога да направя съкращения в БДЖ", заяви пред БНР министърът на транспорта Ивайло Московски. Той обясни, че има подписан колективен трудов договор, съгласно който без съгласието на синдикатите, дори един човек да бъде махнат, той ще заведе дело на база на този договор и в най-голяма вероятност съдът ще ни задължи ведомството да го го върне на работа.

"Всяко съкращение минава през преговори със синдикатите. Единствените хора, които ще бъдат освободени, са тези в пенсионна възраст или които не са одобрени след изтичане на изпитателен срок", увери Московски.

Транспортният министър подчерта, че се работи по стратегията и ще е готова към средата на февруари.

"Нямам за самоцел да се харесам на синдикатите", категоричен бе транспортният министър. 

"Ако хората или по-точно финансистите искат реформите да бъдат само съкращения и оптимизация, аз по-скоро ще бъда несъгласен с това, защото предният мандат го направих", каза по-рано днес пред Нова телевизия Московски. "Чистосърдечно казвам тогава Симеон Дянков ме излъга , защото ние около две години работехме със Световна банка по план за преструктуриране и оздравяване на железницата. Той предвиждаше вече нов държавногарантиран заем, който обаче да преструктурира, да рефинансира съществуващите дългове на железниците – съответно да помогне за инвестиционна програма, са се купи нов подвижен състав, да се ремонтира съществуващият. Предвиждаше мерки в Национална компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) и тогава уговорката ми беше със Симеон Дянков като финансов министър, който можеше да подпише този договор със Световна банка, аз превантивно да направя реформите, които бяха заложени там, в непопулярната им форма: „да направим съкращение, оптимизация”. Така разписано влизаше в продажба и на „Товарни превози” през Агенцията за приватизация”, заяви Московски.

"Стартирах всички тези дейности. Приложихме много непопулярни мерки и знаете, че имаше около месец стачка. Около 5 хил. човека от цялата система на железниците успяхме да освободим. Ако някой си мисли, че това е много хубаво, значи се лъже. От всички мерки, които бяхме предписали и съгласували със Световната банка, включително и с Европейската комисия, направихме само лошите неща. Тези, които ощетяват директно хората и се третират като непопулярни мерки” категоричен бе министър Московски..

40-те милиона за БДЖ са разписани в бюджета, каза министърът и посочи, че въпросът е бил друг: Вместо да се добавят към субсидията, те бяха завързани като целеви капитал с трансфер, за да се дадат към кредиторите. За да ги дадем към кредиторите, Брюксел трябва да ни разреши нотификация, което към днешна дата го няма.

Запитан за списъка с влакове за спиране, Московски каза: Няма да спираме 10-те от 1 февруари и ревизираме тези 38 спрени, където е възможно, ще възстановим. Не виждам причина хората да протестират.

Facebook logo
Бъдете с нас и във