Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ИТАЛИАНЕЦ ВЛАГА 22 МЛН. ЕВРО В ТУРИЗМА У НАС

Италианският бизнесмен Едоардо Миролио ще инвестира 22 млн. евро във винения туризъм в България. Избата, която заработи през октомври 2005 г., е разположена в района на село Еленово, област Нова Загора, на площ от 6.5 декара. До средата на тази година там трябва да влезе в действие и луксозна хотелска част с ресторант и зала за дегустации. Очаква се след откриването на комплекса през 2006 г. да бъдат разкрити още 30 постоянни работни места. През 2004-2005 г. в създаването и култивирането на лозовите насаждения край село Еленово са ангажирани 130 души. По време на активния гроздобер обаче броят им достига 200 души. Производството на вино в избата се ръководи от осемчленен екип от италиански специалисти.
Годишният капацитет на избата Миролио е 1 млн. литра вино. През миналата година от грозде от реколта 2004 и 2005 г. са произведени 650 хил. литра вино. В Еленово са засадени 2000 декара лозови масиви, като част от сортовете са Каберне совиньон, Сира, Каберне Франк, Пино Ноар, Совиньон Блан. Избата ще предлага на пазара две основни серии вина с търговски марки Едоардо Миролио (Edoardo Miroglio) и Сантилия (Sant'Ilia). Вината от серията Edoardo Miroglio ще бъдат предлагани в избрани ресторанти и хотели в България. Марката Сантилия е предназначена за продажба в търговската мрежа в цялата страна.
Виненият туризъм е една от най-бързо развиващите се форми на специализиран туризъм в България. Индустрията бележи значителен ръст в националния туристически продукт през последните години. Мнозина от производителите откриха дегустационни зали и предлагат на посетителите възможността да опитат български червени и бели вина. Друг плюс за развитието на винения туризъм е богатата българска култура и природата, която в комбинация с добрите вина създава неповторими преживявания на гостите. Археологическите находки, като храма на бога на виното Дионисий в древния град Перперикон, показват, че напитката е била позната от времето на древните траки.
Едуардо Миролио е собственик на пет текстилни завода в България - два в Сливен, в Елин Пелин, Нова Загора и Ямбол. От 2003 г. компанията Миролио е собственик и на Световния търговски център Интерпред в столицата. Инвестициите й у нас надхвърлят 200 млн. евро.
Друг играч на винения пазар в страната - Домейн Бойар, започва масирана рекламна кампания на продукцията си, като стартът й съвпадна с откриването на Международната изложба за лозарство и винарство Винария в Пловдив. Кампанията с общ бюджет 300 хил. лв. включва над 1712 излъчвания в прайм тайма на електронните медии, рекламни карета във водещи печатни издания и външна реклама в шестте най-големи градове на страната. Компанията е сред водещите износители на вина, като традиционните й пазари са Обединеното кралство, Бенелюкс, Канада, скандинавските страни, Германия и Полша.

Facebook logo
Бъдете с нас и във