Банкеръ Daily

Управление и бизнес

ИТ джаджи изстреляха приходите на "Алтерко“

Приходите от продажбите на устройства (включително съпътстващи услуги) на ИТ компанията „Алтерко“ АД за първите девет месеца на тази година достигат 37.82 млн. лева, което е ръст от 54.50% в сравнение със същия период на 2020-та.

В основата на този скок стоят продажбите на устройствата с марка „Shelly” - които позволяват дистанционно управление на осветлението и електрическите уреди чрез смартфон или компютър, а също сензори за запалителни газове, влага, наводнение, регистриращи движение и др. Те са нараснали с 61.7 процента. Приходите обаче от продажба на устройства с марка “MyKi” (умни часовници) са намалели с 18.9 на сто. Това се дължи основно на влиянието на противоепидемичните мерки, предприети от правителствата на редица страни, в които се продават продуктите на компанията.

В бъдеще финансовите отчети на дружеството няма да включват приходи от VAS (услуги с добавена стойност), след като през септември 2021 г. приключи сделката по продажбата на телекомуникационния бизнес на „Алтерко“ в Азия. Офертата бе от сингапурската компания Skylight Venture Capital Pte. Ltd., която предложи цена от 2 100 000 евро.

Преди това, през 2018 г., "Алтерко" продаде и телекомуникационния си бизнес в Европа.

От началото на тази година акциите на дружеството поскъпват с 299.07% до 20.40 лева, което означава пазарна капитализация от 367.20 млн. лева.

Facebook logo
Бъдете с нас и във