Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Инвеститорите ще печелят повече, ако подкрепят рециклирането на пластмаса

Повечето от използваната пластмаса никога не се рециклира. В световен мащаб почти 90% от пластмасовите отпадъци се озовават в океаните или в депa, където се изгарят. С прогнозата, че употребата на пластмаса ще се увеличи тройно до 2050 г., се появява огромна възможност както в икономически, така и в екологичен аспект - да превърнем тази пластмаса в градивни елементи за нови материали вместо в лошо управлявани отпадъци.  

Центърът за кръгова икономика в сътрудничество с Closed Loop (инвестиционна фирма, фокусирана върху изграждането на кръговата икономика) провежда изследване, с което насърчава повече инвестирането в нови технологии за рециклиране на пластмасa - област с приблизително 120 милиарда долара потенциал за приходи само в Северна Америка, съобщи изданието Waste Dive.

Светът е "в преклонен момент", отбелязва докладът: глобалното потребление на пластмаса накара правителствата и потребителите да поставят замърсяването с пластмаса като все по-належащ екологичен проблем. Настоящата инфраструктура за рециклиране обаче се оказва неадекватна за справяне с мащаба на този проблем за много видове материали. Проблемите с разлагането или замърсяването често правят възстановените материали неизползваеми. Също така трудно се намират определени видове пластмаса в нужните количества. Потенциални решения обаче съществуват.

Според проучването нарастващата информираност на обществото за замърсяването с пластмаса е подтикнала поне 60 доставчика на технологии да разработят "иновативни решения" за пречистване, разлагане или преобразуване на пластмаси - инерция, която може да бъде поддържана само ако инвеститорите, успешните марки и индустрията "незабавно вложат в напредъка на рециклиране на пластмаса и провеждането на това в мащаб". 

Например основаната в Канада Loop Industries, деполимеризира пластмасовите продукти, като разлага полимерите на мономери. След това те се филтрират, пречистват и  отново полимеризират в пелети с високо качество, подходящи за използване в опаковки с хранителен клас.

Моделът на Loop демонстрира необходимостта от подкрепата на индустрията. Компанията има подписани договори за инвестиция с Danone Evian, Nestlé Waters и L'Oreal; споразумения с PepsiCo, Coca-Cola и други марки. 

Докладът отбелязва, че възвращаемостта на тези инвестиции вече е доказана, защото доставчиците на пластмасови изделия работят печелившо с по-високи маржове. "Това ще доведе до драматична промяна във веригите за доставка на пластмаси и химикали през следващите десет години", подчертават изследователите. 

 

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във