Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Инвестициите и мултимодалността са важни за жп сектора

За съжаление, българските железници имат да извървят още много път, за да достигнат съвременните изисквания в бранша.

Развитието на жп инфраструктурата има пряко въздействие за създаването на нови работни места. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков пред министрите на транспорта на държавите членки на Европейския съюс. От решаващо значение за разгръщането на сектора е запазването на нивото на инвестиции, както и стимулирането на мултимодалността.

„Прехвърлянето на по-голям дял от пътнико- и товаропотоците към железниците е един от най-ефективните начини за декарбонизация на транспортния сектор“, отбелязва още българският министър. Бързият темп на дигитализация в железопътния транспорт, внедряването на енергийно ефективен подвижен състав и проучване на възможностите за използване на устойчиви алтернативни горива следва да са сред ключовите мерки в сектор „Транспорт“. Те са в основата за постигане на целите на Европейския съюз за намаляване на емисиите на парникови газове в транспорта с 90% до 2050 година.

При товарните железопътни превози се наблюдава ръст от 10%, като очакванията са тази тенденция да се запази и занапред.  Предпоставка за това е модернизацията на железопътната инфраструктура. По-доброто качество на инфраструктурата осигурява по-високи нива на безопасност и сигурност, като същевременно допринася за привличането на пътнически и товарен трафик към железопътния транспорт.

В своята позиция Росен Желязков е потвърдил готовността на България за изграждане на платформа за издаване на билети за международни жп пътувания, като дългосрочна цел. Той отбеляза още, че съществуващите механизми гарантират предоставянето на обществени пътнически жп услуги. Те са и предпоставка за въвеждане и развитие на нови международни услуги.

Проблемите с блокирането на Суецкия канал в последната седмица и увеличаващите се цени на морския транспорт подсказват нуждата от търсене на алтернативни възможности за транспортиране на товари, стоки и суровини.  Анализаторите говорят, че това може да наложи и промени във веригите на доставки. Китай като че ли най-бързо успя да реагира на случващото се. Азиатският гигант много активно използват жп мрежата през Русия за увеличаване на доставките към Стария континент.  А числата показват, че в момента делът на общия обем на китайския експорт, превозван  по жп мрежата, е незначителен, 

В  анализ на британският вестник Financial Times, позовавайки се на свои източници от транспортната индустрия, се подчертава, че за първите два месеца на 2021 година от Китай за Европа са били натоварени и изпратени над 2 хил. товарни влакови композиции. Това е два пъти повече, отколкото за същия период година по-рано. За цялата 2020 година железопътните превози на продукция от Китай за Европа са нараснали с 50%, а спрямо 2016 година - седем пъти. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във