Банкеръ Daily

Николина Ангелкова

Интегрираните обекти и местният колорит правят туризма успешен

Водеща цел на Министерството на туризма е държавата в пряко сътрудничество с бизнеса и местната власт да утвърди България като разпознаваема целогодишна дестинация. Работим с интегрирани туристически обекти, за да се улеснят възможностите за популяризирането им и достъпът до тях. Това съживява икономиката в малките населени места и ги прави по-разпознаваеми като дестинации, заяви министърът на туризма Николина Ангелкова пред участниците във второто издание на Пловдивския икономически форум. 

"За втора поредна година туризмът намира място на международния форум, така имаме възможност да обсъдим тенденциите в сектора и заложеното в него, за да продължим да насърчаваме туристопотока към България и той да бъде устойчив. Смятам, че на място, където са се събрали професионалисти, правителството, местната власт, може да се получи ключов дебат за посоките, които да предприемем не само за да рекламираме България, но и да насърчим този важен сектор за развитието на икономиката", каза Ангелкова. 

Министърът опреди като цел, че освен да представим богатото културно-историческо наследство на страната и разнообразната й природа, трябва да предложим на нашите гости автентично усещане. Тя припомни мястото на страната ни сред трите най-богати държави в Европа по разкрити артефакти – у нас те са над 40 хил. Над 1600 са българските минерални извори, които предлагат много разнообразни възможности за растеж на балнео-, СПА и медикъл туризма – един от водещите специализирани видове с голям потенциал за добавена стойност на туристическите услуги. 

През миналата година за първи път в историята на българския туризъм бяха отчетени над 9 млн. чуждестранни туристически визити, като общите постъпления в сектора са над 8,4 млрд. лв. Туризмът формира около 12% от БВП на страната и осигурява 11% от заетостта.

За първите четири месеца на 2019 г. имаме близо 590 млн. евро приходи от международен туризъм, ръст от над 4% спрямо същия период на 2018 г. Това показва, че за последните три години вървим устойчиво в посока по-високи приходи от отрасъла. Спрямо 2015 г. се отчита ръст от 34 процента на приходите и 31% повече чуждестранните туристи. Страната ни е в топ 5 сред държавите членки на ЕС по ръст на  нощувките, реализирани от чужденци  в места за настаняване за периода 2015 – 2018 г. 

Ангелкова отбеляза важността на летния туризъм, който все по-успешно се комбинира с културно-историческия и балнеотуризма. Поддържаме регистър на туристическите фестивали, чрез който насърчаваме тези събития и им помагаме да рекламират страната. За да стимулира интереса към специализираните туристически услуги, които носят висока добавена стойност и разширяват потенциала на инвестициите и на активните сезони, Министерството на туризма разработи общо 27 тематични дестинации за цялата територия на страната – 8 културно-исторически, 12 винено-кулинарни и 7 балнео- и СПА.

"Същевременно България става все по-привлекателна дестинация за инвестиции в туризма и аутсорсинг дейностите. Стъпваме на изключително благоприятния данъчен режим и законовите стимули. Според данните на НСИ над 18% от всички туристически посещения на чужденци у нас през 2018 г. са били с  цел бизнес туризъм. През миналата година страната ни е била посетена от над 1,7 млн. такива чужди туристи, което е близо 11% ръст спрямо 2017", подчерта  Ангелкова.

Facebook logo
Бъдете с нас и във