Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Инцидентите с влакове се случват, защото вагоните са стари и никой не иска да работи в БДЖ

„Сега има девет рискови гари. Заради рехабилитация на трасето, преминаването на влаковете се управлява ръчно, изключени са системите за сигнализация и на практика се разчита изцяло на субективния фактор”, призна пред Нова телевизия транспортният министър Ивайло Московски. Ремонтът на тези жп линии се прави по оперативна програма „Транспорт” и в цяла Европа се извършват такива ремонти. Коментарът му идва, след като вчера стана известно, че в неделя два влака са били на косъм да се сблъскат, след като стрелочник с 3-месечен стаж ги е насочил един срещу друг. Двамата машинисти обаче са успели да спрат навреме и до сблъсък така и не се е стигнало.

Според транспортния министър допусната е грешка толкова голямо трасе да се управлява ръчно. Той се оплака, че няма желаещи да работят в железниците, но причината, според него, не било възнаграждението. Московски увери, че няма да има нови съкращения в дружеството.

"Докато държавата не отдели необходимите средства да се обнови и автоматизира системата, ситуацията в железниците ще бъде такава", подчерта още той. Министърът припомни, че докато са били на власт са стартирали проекти за над 1.2 млрд. лева, които включват автоматизация, но средствата не са стигнали за цялостна електрофикация на трасето. Московски призна, че подвижният състав на БДЖ е на 35-40 години. 

 

 

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във