Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Има решение за трафика през тунел „Железница“

Има решение за трафика през тунел „Железница“. Възможно е до два месеца след намиране на вариант за укрепване на свлачището преди тунела, да бъде пуснато движението по едното платно на автомагистрала „Струма“ и то да премине през едната тръба на тунел „Железница“. Това коментира след проверка на място заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Захари Христов. Заедно с председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Иво Иванов, директора на ОПУ-Благоевград инж. Иван Кунев, областния управител Николай Шушков и директора на ОДМВР Георги Кандев той инспектира трасето и се запозна с проблемите.

Два са свлачищните участъци, които попадат в обхвата на лот 3.1. от АМ „Струма“ – единият е преди началото на тунел „Железница“ в посока Гърция, а другият след съоръжението, над платното в посока София.

За да бъде намерено най-доброто решение за укрепването на свлачището преди тунела, в понеделник ще бъде сформирана работна група и до две седмици тя трябва да излезе със становище за вариантите. След това в двумесечен срок е възможно пускането на движението по цялото трасе.

Вече е изготвен идеен проект за укрепване на свлачището след тунела. На 10 август той е приет от Експертния технико-икономически съвет в Агенция "Пътна инфраструктура" и е получил предварително съгласие от Министерството на регионалното развитие и благоустройството. В момента е в процедура по съгласуване с Агенцията по обществени поръчки, съобщи ръководителят на обекта инж. Атанас Петков. Избран е вариант с изграждане на пилотна подпорна стена с преоткосиране. Изпълнителят на тази част от трасето също увери, че ще могат да приключат строителните дейности в срок от два месеца.

Четири са дейностите, които трябва да се довършат в самия тунел „Железница“, отбелязва представителят на фирмата, която упражнява строителния надзор на обекта. За да бъде напълно завършен, остава да се положи износващ слой на асфалта, маркировка, системи за безопасност и въвеждането на SCADA системата. Възможно е в срок от два месеца тунелът да бъде цялостно изпълнен и отворен за движение в посока Гърция.

„Няма място за притеснение. Няма да коментирам защо една година не са предприети действия. Виждаме нормални условия да бъде въведена временна организация за движение и да не се създава такова огромно напрежение в Благоевградска област“, коментира заместник-министър Захари Христов. Тунел „Железница“ е най-доброто тунелно съоръжение, с което разполага държавата в момента.

Според председателя на УС на АПИ, след като бъде избран вариант за укрепването на свлачището преди тунела, няма да е проблем едновременно да се извършва укрепването му и движението в едната лента. Дейностите по укрепване на свлачището след тунела също няма да попречат на пускането на движение в платното в посока Гърция, тъй като то се намира встрани от пътя в другата лента в посока София, съобщи още той. Целта е участъкът да бъде пуснат за движение по най-бързия начин, за да бъде облекчен трафикът, казва Иво Иванов.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във